Dinsdag 11 april. Kuranda

11 april 2017 - Cairns, Australië

Vandaag weer eens vroeg door de wekker gewekt. 7.00 uur er uit en weer op pad. Uitrusten doen we thuis wel weer. Nu nog enkele dagen eruit halen wat er in zit.
Vandaag gaan we met een oude trein van 100 jaar oud een tocht maken naar het bergdorpje Kuranda. Om 8.00 uur moeten we op het station zijn om de kaartjes te regelen. Een voucher hebben we al in de stad gekocht.
Het station is maar een kwartiertje lopen van ons appartement.
Bij het loket is het druk en we hebben net op tijd de tickets om mee te kunnen in de trein van 8.30 uur. De trein doet er 1 1/2 uur over om op 375 meter hoog te komen, heeft daarvoor 55 bruggen, 15 tunnels en 98 bochten voor nodig.
We rijden de stad uit, het regenwoud in. Mooi groene vergezichten, een kloof, twee watervallen en in 2 grote bochten kan je zelfs het begin van de trein zien.
We zitten in de 12e en laatste wagon. Bij de mooie punten stop hij even of gaat traag rijden. Het is een geweldige ervaring. We komen aan bij een oud knus stationnetje en drinken daar koffie met uitzicht op de oude trein.
Daarna lopen we het dorp in. Het is een hippie en kunstenaars achtige omgeving met veel kleurrijke mensen en huisjes. Er zijn allerlei winkeltjes en kraampjes. We vermaken ons prima met het rond neuzen en kopen een paar leuke souvenirs. En genieten van een terrasje in deze peace volle sfeer.
In de middag hebben we alle winkeltjes wel gezien en gaan we echt voor de laatste keer deze vakantie nog een maal op bezoek bij de Australische dieren.
We kunnen er geen genoeg van krijgen van hun aaibaarheidsfactor 10!
In deze kleine wildlife zoo hebben ze leguanen, krokodillen, schildpadden, qoukkas, koala's en kangoeroes. Allemaal hebben we ze in het wild gezien ergens in het land. Leuk om ze nog een keertje te aanschouwen.
Een dier trekt vandaag onze meeste aandacht, de wombat. Deze hebben we alleen in een parkje gezien. Ze zijn erg schattig en deze in het bijzonder. Ze heeft een kleintje en dat moet in vol ornaat geshowd worden. Dus wij hebben wederom heel veel schattige foto's!
Na ons bezoek bij de dieren is het al bijna tijd om de trein terug te gaan zoeken en weer hebben we bijna geen tijd om te lunchen. Het is ook zo indrukwekkend hier. We kopen snel nog wat te eten en lopen naar het station om weer de trein terug te nemen naar Cairns. Weer genieten we volop van de rit en komen om 17.30 uur in Cairns. Het station ligt achter een heel groot winkelcentrum, dus waren we van plan omdat nog even te bezoeken. Twee vrouwen kunnen er nooit genoeg van krijgen, tenslotte. Maar de winkeliers denken hier anders over. Alles is al dicht. Morgen maar weer proberen.
We lopen de stad in en gaan eten bij de Italiaan aan de Esplanade en kijken vanuit het terras naar de mensen die er voorbij wandelen terwijl de pasta prima smaakt.
In de avond proberen we nog wat filmpjes van het snorkelen van gisteren te downloaden op de site. En dat is gelukt!

1. Han en Nellie:
    11 april 2017
    Wat een leuke dag, Marian genoten van de trein?
    Misschien hebben jullie bij dezelfde Italiaan gegeten als wij.
    Wisten miet dat er zo'n leuke treinrit was.