Dinsdag 14 Maart: Van Lake Macquarie naar Bonny Hills, noordelijk langs de Pacific Highway.

14 maart 2017 - Bonny Hills, Australië

Ca 230 km
Het is maar goed dat we elke dag op de website schrijven anders zouden we echt de dagen kwijt raken.  Vanmorgen rustig opgestart en de plannen voor vandaag gemaakt. We wilden eigenlijk naar een lagune en twee mooie strandjes hier bij Lake Macquarie maar helaas is het weer er niet naar. Voor vandaag wordt er regen en donder voorspelt, score van het weer: 3. Dus rijden we op ons gemak richting het noorden. We zien wel wat erop ons pad komt. De eerste stop is al in het eerstvolgende dorpje Warners Bay. Hier hebben ze langs het meer een "esplanade" aangelegd, ofwel een mooi lang wandelpad, door het park en ook een stukje houten boardwalk langs/over het water. We zijn nog geen 10 minuten onderweg of het begint flink te regenen, dus haasten we ons terug naar het centrum. Dan maar een koffiestop. (Voor degenen die ons kennen: nee we zijn geen verstokte koffiedrinkers geworden, maar elke dag een café latte met veel melk is een vaste traktatie geworden). De verdere route loopt nog een stuk langs het meer en wat kleinere dorpjes. Dan gaat het over in de Pacific Highway, gewoon snelweg dus. Saai, maar ook de afstand moet afgelegd worden om tussendoor weer mooie dingen te zien.
Na zo'n 100 km rijden is er een afslag naar "Scenic drive 6: Lakes Way". We bedenken ter plekke dat dat een veel leukere weg moet zijn dan de gewone weg en slaan af. We rijden eerst een heel stuk tussen bossen door met allerlei kronkelweggetjes, gumtrees, palmen, varens, prachtig. Dan wordt het weer vlakker en komen we in het gebied van Myall Lakes National Park. Hier zijn een serie meren ontstaan vanuit de zee via een smalle inham. Op goed geluk nemen we de afslag naar seal rock, een afgelegen baaitje. Na 10 km komen bij een schitterend baaitje, het heet Sugarloaf Bay. Een maanvormig strand met aan de rechterkant een grote rotspartij waar het water door een kleine doorgang klotst. Gelukkig is het droog geworden dus we lopen over het strand en klimmen op de rotsen. Het is een prachtig plekje deze baai, zomaar ergens achteraf.
We proberen elke dag een koffie of lunchplek te vinden die bijzonder is. Nou voor vandaag is het gevonden. We vinden een bankje en smeren de boterhammen. Kaas en pindakaas; simpel!
Het is inmiddels alweer 15:00 uur geworden dus  we gaan maar weer verder. Net als we wegrijden zien we nog twee kookaburra's, ookwel lachvogel genoemd.   Die hadden we nog niet gezien, dus op de foto!
Plan was om in de buurt van Port Macquarie uit te komen maar dat is nog een eind. De tijd gaat hier ook zo snel. We gaan eerst nog even wat boodschappen en dan weer de Pacific highway op. We rijden nog 100 km en zijn het dan beu en krijgen een plekje op de camping in Bonny Hills een klein dorpje aan zee. De camping zelf ligt ook aan zee. Maar omdat het nu donker is moet het tot morgen wachten om dat te verkennen. En dan ook op zoek naar koala's want in dit gebied ( en op deze camping) worden die regelmatig gezien. Dat zou toch wel heel gaaf zijn.

1. Han en Nellie:
    14 maart 2017
    Wat een leuk verhaal weer.
    Helaas het weer niet altijd goed.
    En die kukaburra's, wat zijn ze leuk he.
    Haha over die koffiedrinkers, ik snap hem.
    Veel plezier verder.!!!!