Donderdag 9 maart. Bondi Beach in Sydney

9 maart 2017 - Sydney, Australië

Vandaag zijn we niet zo vroeg op pad. We worden moe van onze beide city trips, eerst heel Perth doorkruist en nu al enkele dagen Sydney onveilig gemaakt. We zijn echt geen 18 meer, helaas. We weten waar alle spieren zitten.
Maar we laten ons niet kennen en starten met een wandeling door het winkelgedeelte om bij de juiste bushalte te komen aan de andere zijde. We missen net de bus, dus drinken we eerst een kopje thee op een terras.
Een 1/2 uur later stappen we in en rijden door 3 wijken, de ene nog sjieker cq duurder dan de anderen. We stappen uit bij het strand van Sydney: Bondi Beach! Maar het weer is alles behalve strand weer, op een buitje is het droog maar grijs. Dus eerst maar weer terras! Deze keer koffie tijd! We genieten van het geweldige uitzicht over de baai en de enorme golven! Daar staat het strand om bekend, hoge golven en surfers. Die zien we dan ook regelmatig ploeteren in de branding. Sommige volleerd andere startend en deze vallen vaak. Geen sport voor ons, beide bezitten we geen goed evenwicht gevoel en dat heb je zeker nodig.
We genieten we van de anderen en wandelen over het strand. Naast de baai echt bijna in zee ligt een groot zwembad. Een aparte plek! Ook lopen we even over de boulevard en bekijken wat winkeltjes. Het klaart wat op in de middag en we gaan even aan het strand liggen op het gras. Het zonnetje is lekker maar het is nog best fris (23 graden).
Je moet echt het moment grijpen, want een uur later begint het alweer wat te druppen. We pakken weer in en zoeken de bus weer op laat in de middag.
Het is nu spits en de chauffeur wil echt op tijd in het centrum zijn, dus hij rijdt zeer snel al het moois (verschillende baaien) voorbij.....
In het centrum lopen we nog even door Hyde park, een mooi groen park met verschillende fonteinen. Daarna doorkruisen we het winkelgebied weer en lopen nog even door winkelcentrum: the stand, ook een heel oud gebouw met mooie geveltjes.
Nadat we even hebben uitgerust in ons hotel, lopen we in de avond naar Darling Harbour. Het blijft een geweldig mooie plek om te wandelen en te eten. En dat laatste hebben we er ook zeker gedaan.

1. Ellis:
    9 maart 2017
    Hey M&M,
    Ik liep wat achter, dus had nog wat in te halen met lezen. Jemig zit het eerste gedeelte er alweer op. Ik heb het gevoel dat jullie nog maar net weg zijn. Maar het ziet er fantastisch uit! Mooie verhalen, video's en foto's. Jullie hebben veel gezien. Nu de Big City.
    We blijven jullie volgen! Heel veel plezier nog.
    Groetjes van JEMS
  2. Han en Nellie:
    13 maart 2017
    Hoi, wij liepen ook achter met het lezen.
    Ja wel heel anders dan natuur he.
    Na even heb je het wel gezien, tenminste 2 dagen stad vinden wij genoeg.
    Wat leuk die verhalen.
    Maar het weer valt tegen he.
    Hier zitten we ook in de dubbele cijfers qua temperatuur. Voorjaar!
    Geniet!