Maandag 27 Februari: Camper in de garage en wij aan het zwembad.

27 februari 2017 - Hamelin Pool, Australië

230 km
Vanmorgen zouden we om 8 uur gebeld worden door Apollo/Cheapacampers (is hetzelfde ) hoe nu verder.  Helaas niets gehoord ( maar dat zou ook wel heel snel zijn, want dan gaan ze net open...)  dus om 8:30 zelf gebeld. Er werd aan gewerkt en wij zouden snel iets horen.  En inderdaad binnen 5 minuten kreeg ik een berichtje waar en hoe laat we de camper konden brengen voor beoordeling en  reparatie. We mochten om half elf komen. De Toyotagarage (merk van onze camper) bleek toevallig op 1 km van onze camping te zitten. Hoeveel geluk kun je bij pech hebben? Gelukkig bleek het een  kleine reparatie die ze vandaag ertussen konden plannen. Ze waren superaardig en boden zeer goede service.  Gezien er in t dorp weinig te doen was hadden we bedacht om de dag dan maar door te brengen aan het zwembad van de laatste camping (Coral coast toerist park) waar we vannacht geweest waten. We zijn het netjes gaan vragen en dat was geen probleem.  Dus opnieuw hebben we een luie dag  aan het zwembad gehad maar nu met het geruststellende idee dat de camper eind van de dag weer klaar is.  Toen ik om 4 uur belde stond de camper klaar, we werden door de garage netjes opgehaald en konden meteen aanrijden. Alles werd verder met Apollo afgehandeld. Goed werk hier!!!
Door de twee dagen oponthoud hebben we wel wat moeten schuiven met onze plannen voor de laatste week in het westen, maar we zijn blij dat het zo snel is opgelost (we hebben 2 jaar geleden in Italië 9 dagen moeten wachten op een reparatie).  Omdat het pas kwart over vier is kunnen we nog een stukje op pad. Maar maximaal tot zeven uur, want dan gaat de zon onder en mag je niet meer rijden. Veel te gevaarlijk met overstekende kangoeroes, koeien, geiten, schapen, reptielen en nog meer. Ook de Australiërs zelf rijden niet meer dan. We komen tot Hamelin pool zo'n 150 km van de plek waar we wilden komen (gisteren). Er is ook een camping. Die is bij een oude boerderij, met een oude schuur, met stokoude auto's. De "receptie" is een oud huis met een soort van winkeltje (lijkt op verkoop van spullen die eerdere gasten vergeten zijn aangevuld met wat souveniers) en er is zowaar een tearoom waar je nog kunt eten ook. Alle ingrediënten voor een openlucht museum. Het sanitairblok is oud maar netjes dus prima voor ons. Behalve onszelf is er nog één andere caravan. Lekker rustig hier. We koken snel en gaan nog maar even lezen/ nixen want veel meer is er hier niet. Wat zal het straks wennen zijn in het drukkere oosten van Australië. Maar dat gaat vast goed komen!

1. Han en Nellie:
    1 maart 2017
    Fijn dat jullie Apollo zo snel gerepareerd is.
    Lekker zwemmen en dan weer verder.
  2. Claire Jongejan- van der Meulen:
    2 maart 2017
    oh jullie hebben dan veel geluk gehad. Ik heb andere verhalen gehoord over campers en stukken. Good Luck!!