Vrijdag 10 maart . Weer op zoek naar een camper.

10 maart 2017 - Sydney, Australië

Weer op zoek naar een camper.    110 km
Vandaag loopt de wekker weer af, we hebben weer grootse reisplannen. We gaan Sydney weer verlaten, ook al vonden we het er mooi. Maar het rondreizen trek ons meer aan dan de stad. Dus gaan we op zoek naar ons gereserveerde camper. We moeten er op tijd uit want we hebben een hele tocht voor de boeg. Omdat een taxi naar de verhuurder ver buiten de stad, meer dan 100 euro gaat kosten en we een openbaar vervoer kaart hebben zo dat we gratis kunnen reizen, kiezen we voor die optie, maar dat betekend met volle bepakking de deur van het hotel uit, 1 km lopen naar het station, daar de sneltrein naar de rand van de stad, overstappen op andere trein, die in alle buiten wijken stopt. Dan in wijk Kagorah overstappen op de bus, checken bij de chauffeur of we de juiste hebben en dan nog vragen aan een medepassagier wanneer de juiste halte in zicht is. Dan weer 1 km lopen. En dan is het 1 1/2 uur verder en ben je ver weg van het centrum, maar nog steeds in Sydney bij de camperverhuurder Apollo. Daar hebben ze een schattig busje voor ons klaar staan en dan kunnen wederom echt op pad!
Dus de ochtend is al bijna voorbij, maar we zijn onderweg. Nu weer de nodige boodschappen een paar wijken verder op. Gelukkig dat er internet is, zo weten waar we moeten zijn voor de campingwinkel. Daar kopen we opnieuw een chemisch toilet en luchtbedden voor onder het matras. Die luxe was ons goed bevallen in de vorige camper en mee nemen in het vliegtuig was geen optie vond Marielle. Ik zag ons al inchecken met de toiletpot als hand bagage!
Even een koffiebreak in het grote winkelcentrum en nog even getwijfeld of we vanavond naar het concert van Adele zouden gaan. We waren namelijk bij het olympisch stadion en daar trad zij enkele malen op. Voor vanavond waren er nog kaarten, maar hebben toch niet voor haar gekozen. We vinden haar wel leuk, maar niet zo goed om daar 300 euro voor neer te tellen.
We gaan de supermarkt weer leeg kopen, want nu moeten we weer zelf koken. En hebben weer huishoudelijke zaken nodig, zoals afwaszeep en wc papier enz. We laden de camper vol en gaan meer westelijk, het binnenland in.
Het is druk op de weg rondom het stadion, maar we komen niet echt in de file.
Het gaan naar het natuurgebied, the blue mountains. Een bergachtig gebied wat blauwe waas heeft door de vele eucalyptus bomen.
We stoppen bij Wentworth falls en lopen een stuk de berg af om een schitterde waterval te zien. De val is enorm hoog, maar het stroompje is beperkt, iets te droog voor grote watervallen na al die hitte hier de afgelopen periode. Ze hebben een maand een gigantisch hitte golf gehad aan deze zijde van Australië. Nu is het vandaag rond de 25 graden en half bewolkt. Mooi weer om deze wandeling te maken.
We rijden verder naar het dorpje Katoomba en bezoeken daar het uitkijkpunt over de valei en de 3 rotspunten, the 3 sisters. Mooi maar erg toeristisch. Je kunt hier over de koppen lopen. Dat was in het westen nooit het geval. Daar was je vaak alleen bij al het moois. Hier is half China aanwezig. Wel even wennen, ze gaan ook altijd voor jou uitzicht staan, op jou foto, grrrrr!
Maar een voordeel, chinezen kamperen niet, dus vanavond kunnen ze niet in de weg gaan staan.
In Katoomba hebben we ook de camping gereserveerd. En dat is maar goed ook, hij in helemaal vol, namelijk. En er is er maar een!
We laden de tassen uit en de camper in. Verrassend veel ruimte zit er in en alles krijgt een plekje voor de komende 5 weken. We worden goed in de gaten gehouden door een stel kaketoes tijdens deze klus.
We koken weer heerlijk zelf en brengen de avond in de camper door, want in de bergen koelt het aardig af.

1. Gerrie Kuijpers:
    11 maart 2017
    Dit is een reis die jullie niet snel zullen vergeten! Ik geniet volop mee. Prachtige Foto's. Ik heb de indruk dat ze mooier zijn als de gehele verzameling die jullie in voorgaande vakanties genomen hebben. Echt een prachtig land. Frans is benieuwd naar jullie ervaring met de campers en of twee weken campingjullie wel zullen bevallen. Mij lijkt het geen probleem. Heel veel plezier samen en geniet van al het moois om jullie heen!
    Groetjes Gerrie
  2. Gerrie Kuijpers:
    11 maart 2017
    Geen twee weken maar acht weken natuurlijk!
    Groetjes Gerrie xxx
  3. Gerrie Kuijpers:
    11 maart 2017
    Geen twee weken maar acht weken natuurlijk!
    Groetjes Gerrie xxx
  4. Frans:
    11 maart 2017
    Gerrie bedoelt natuurlijk 8 weken ipv 2 weken.
    Maar de omgeving maakt natuurlijk alle goed. Wat is het daar mooi. Misschien moeten wij ook maar eens gaan sparen
  5. Han en Nellie:
    13 maart 2017
    Slim dat openbaar vervoer.
    Goeie temperatuur.
    Wat een lucht heb je nodig voor het luchtbed Mariëlle!