Woensdag 15 Maart: It's raining cats and dogs

15 maart 2017 - Coffs Harbour, Australië

Ca 250 km
It's raining cats and dogs ofwel in gewoon Hollands: het is vandaag hondenweer. Vannacht regende het de hele nacht. In het begin wel gezellig dat getik op het dak van de bus maar als het gedurende de nacht aanzwelt tot een stevig tromgeroffel is het toch ff minder...... maar als we s ochtends wakker worden is het zowaar even droog. Snel douchen, ontbijten en op pad dan maar. We lopen eerst nog even van de camping naar de zee, slechts 20 meter. Wat een prachtige strand ligt er ook hier. Geelwit met een creekje wat in de zee uitstroomt. Helaas is het errug grijs wat het beeld ietsje minder mooi maakt. We rijden richting Port Macquarie zo'n 20 km boven onze camping. Eerste stop is bij de vuurtoren. Deze staat op een punt op een uitstekende rots dus je kunt zowel links als rechts de kust en de zee zien.
Onderweg staan er steeds borden langs de weg dat je voorzichtig moet zijn voor overstekende koalas, maar die laten zich vandaag niet zien. Hier in Port Macquarie is een opvang voor koala's dus om toch nog een keer koala's te zien gaan we daar kijken. Er zijn een stuk of tien koala's in de opvang nu. Sommige tijdelijk, anderen voor altijd omdat ze niet meer terug kunnen in de natuur. Bij elke koala staat het achterliggende verhaal, wel mooi om dit ook te lezen. Alhoewel: vaak blijkt de oorzaak van ziekte geslachtsziekte te zijn, die koala's lijken sloom maar schijnbaar valt het toch wel mee..... soms ook lopen ze schade op door bosbrand, zoals een vrouwtje wat haar klauwtjes verbrand had en nu niet meer in hoge bomen kan klimmen. Naast de koala opvang staat een oud huis (roto huis) van begin 19e eeuw wat je kunt bezichtigen. We lopen er even doorheen en kletsen gezellig met de Australische dame die nog wat extra uitleg geeft.  Het lijkt op het huis van onze oma's van heel vroeger vinden wij.
De volgende stop is bij het Sea Acres national park, een klein park met subtropisch oerwoud waar ze een pad hebben gemaakt met uitleg. Na de gebruikelijke koffie gaan we op pad en krijgen een brief met uitleg over de bomen en dieren mee. Dat is allemaal zo netjes geregeld hier. We lopen het pad en genieten van de prachtige bomen. Wat vooral verwonderd zijn de lianen van de "figtree" die leven op/om de andere bomen en maken prachtige patronen, maar uiteindelijk klemmen ze de andere boom af en die gaat dood. Precies halverwege het pad begint het echt tropisch regenwoud te worden als in: het gaat regenen en flink ook. Gelukkig hadden we de regenjas meegenomen dus op ons gemak, maar een stuk natter lopen we de trail af. We horen en zien nog een stel kookaburra's, het geluid wat die maken lijkt wel op een groep apen die je heel hard uitlachen (kan ook best: op vakantie in een warm land en wij lopen in de druipende regen).
Gezien de regen zeer standvastig is besluiten we om verder te rijden naar het noorden, naar ons doel van vandaag: Coffs Harbour. Het is een kleine 200 km rijden en we komen er rond half 5 aan. De camping heet Beach Park en is heel mooi, met een prachtig zwembad. Maar we hebben al nat genoeg gehad en kruipen lekker in ons campertje om verder niets te doen. Oja...  en om te kijken naar de boskalkoen die rondom ons plekje scharrelt

1. Anja Rooijackers:
    15 maart 2017
    Hoi meiden. Nou moe, rond carnaval liep ik wat achter, en nu ben ik pas bij. Wat een reis zeg, geweldig en wat hebben jullie een actieve vakantie. Geweldig mooi om allemaal te lezen. Ik hoop dat voor jullie de zon weer wat meer gaat schijnen, is toch lekkerder. Geniet er van.
  2. Han en Nellie:
    19 maart 2017
    Toch wel vervelend dat er zo veel mis is met die koala's, wisten wij niet.
    Maar veel regen hebben jullie, hadden jullie toch niet besteld?
    Mooi verhaal weer, je ziet jullie in gedachten lopen door het regenwoud met die grote lianen in allerlei vormen.