Zondag 12 Juni Van Revelstoke naar Kicking Horse Campground

12 juni 2016 - Field, Canada Yoho Np, Canada

Zondag 12 juni.  Van Revelstoke naar Kicking Horse Campground (20 km voor Lake Louise)
Vanmorgen werden we pas laat wakker (9:00) maar we gaan ook niet zover vandaag. We gaan richting Banff maar de bedoeling is om ergens daarvoor te slapen. Van Revelstoke naar Golden, de eerstvolgende plaats van betekenis reden we over de highway 1 gedurende 150 km. Een schitterende weg tussen bergen en over 2 passen. Waar de weg is ook de trein. Dat is al vrijwel de hele vakantie zo. Deze manier van transport heeft hier het gebied echt ontsloten en veel gebracht.
Het is vandaag wel grijs, maar meest droog dus we willen vandaag wat wandelingetjes maken. De 1e stop is de Skunk Cabbage trail, een trial van een half uur over een boardwalk door  een uniek stuk "wetland" Het is een nat gebied en er groeit een soort kool met megagrote bladeren (1 meter groot) en ook heel veel varens die nergens in Canada voorkomen. We hebben er niet zoveel verstand van, maar het is een leuke wandeling en we zien ook allerlei vogeltjes. Het volgende pad is de Hemlock Grove trail. Ook een boardwalk en nu door de bossen met hele hoge Ceders (van die dikke rechte heel hoge bomen). Ook nu een half uurtje. De volgende planning was een langere trail bij Illecillewaet Valley (het duurt even voor je het uit kunt spreken.....) Maar vlak voor deze trail stond er een bord op de weg dat er een beer op de weg aan het wandelen was hier. Aangezien we wat "bangig" zijn uitgevallen op het gebied van beren op je wandelpad hebben we maar besloten deze trail over te slaan. Het miezerde ook een beetje, goede smoes vonden wij! Dus door richting Golden. We komen daar aan rond 14:00, maar dat was ook gelijk 15:00 want we zijn onderweg de tijdsgrens over gegaan. We zitten nu weer in Mountaintijd, acht uur verschil met Nederland. Wevinden het nog wat vroeg om op de camping te gaan staan dus besluiten we om door te rijden over highway 1 richting Lake Louise. Vanaf Golden volgt deze weg de Kicking Horse River. Wederom, het wordt saai, een mooie weg door de bergen die nu weer hoger zijn. Helaas liggen de toppen de meeste tijd in de wolken want het is en blijft grijs. Na een km of 50 komen we bij de afslag naar Emerald Lake. We zijn daar in 2009 per toeval terecht gekomen en vonden het prachtig. Toen een lieflijk groenblauw meertje met rode kano's en een klein restaurantje. Gezien het toen begin avond was, was alles dicht en was er geen kip te bekennen. Heel rustig. Dus dat willen we weer zien. We zijn al wat verbaasd als we zien dat er een splinternieuwe weg ligt, het was toch een gravelroad toen? We stoppen eerst nog even bij de Natural Bridge een plek waar de rivier zich een weg gebaand heeft onder de rotsen door en er een soort natuurlijke brug is ontstaan. Heel apart. Dan verder naar Emerald Lake. Het meer is er nog en net zo mooi al toen maar verder is er nu een grote parkeerplaat, een bushalte, toeristen en veel Aziatische mensen. Wat jammer van die verandering, het was zo'n idyllisch plekje. Maar da's de vooruitgang........
We gaan nog een klein stukje verder en vinden een geweldig mooi plekje op de Kicking Horse Campground. Weer een keer een national park camping zonder voorzieningen, waar je moet betalen door geld in een zakje te doen en in een doos te gooien. We staan pal naast een snel stromend riviertje midden tussen de bomen.  Ook ja, wel weer in de buurt van het spoor, anders zouden we het nog missen......