20 november Key west naar Miami

21 november 2019 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Helaas verlaten we vandaag de keys (31 eilanden verbonden met 42 bruggen ten zuiden van Miami), maar niet voordat we nog even bij het zwembad bij gasthuis Angelina hebben ontbeten. En daarna nog even gestopt bij de oude haven en een Cubaanse koffie gedronken op de boardwalk. We genieten van dit prachtige uitzicht en het geweldige weer. Strak blauwe lucht en zonnig.

Dan is het toch echt tijd om Key west achter ons te laten en terug te rijden naar Miami. Dat is 160 mile over de highway 1. We zien de afwisseling van de azuurblauwe zee en groene eilanden met mangrove bos voorbij komen met hier en daar een dorpje met houten huizen en winkeltjes.

We picknicken bij Anna’s beach, een pittoresk plekje aan zee met speciaal voor de picknick een gazebo  (picknickbank met overkapping, hangend boven zee). Erg idyllisch en geweldig mooi uitzicht.

Onderweg stoppen we enkele keren om van het uitzicht te genieten en een koffie te drinken. Laat in de middag komen we in Miami aan.

Na inchecken steken we de weg over bij het hotel en gaan naar de mall. Dit grote winkelcentrum is geen outlet centrum en dat is duidelijk aan de prijzen te zien. We hebben niets nodig en besluiten om te gaan eten. Voor de laatste keer met Jan en Gerry, zij gaan morgen naar huis. Wij reizen nog 10 dagen langer door Florida.

We drinken en kletsen nog wat in de bar van het hotel en gaan op tijd naar bed. Reizen is toch een vermoeiende bezigheid.