Dinsdag 19 november: Key West

20 november 2019 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Vandaag blijven we nog een dagje op Key West. Aangezien we bij ons bezoek vorig jaar het eiland al grotendeels gezien hebben gaan we nu lekker het strand opzoeken. Eerst nog ff met Eva ons nichtje appen, die wordt 16 vandaag, dus die willen we eerst even feliciteren natuurlijk! We wandelen van Angelina Guesthouse in 15 minuutjes naar het dichtstbijzijnd strand. Een mooi wit zandstrand (overigens kunstmatig aangelegd want onder het laagje wit zand lijkt er een betonnen onderlaag te zitten. Geen zandkastelen bouwen hier dus). Maar het is prima toeven onder de palmen in de zon, want het is vandaag gelukkig weer eens prachtig weer, met een graad of 26 en blauwe luchten. Raar idee hoor dat het thuis nat en koud is en dat het vannacht gaat vriezen. Ik leg de handdoek maar even op mijn voeten, want anders zullen ze verbranden van de zon vrees ik...... Heerlijk zo echt vakantie houden op een strand in de zon. We snorkelen nog even , maar helaas is het water hier erg zanderig en zijn er weinig verschillende vissen te vinden. Rond een uur of twee horen we een scheepstoeter en zie we de Carnival Victory voorbij varen die KeyWest weer verlaat. Precies 2 weken geleden zaten wij exact dat zelfde schip en zwaaiden wij KeyWest uit. Erg grappig om te zien. Dan lopen we weer terug naar het dorp om even te lunchen en dan onze luierdag voort te zetten bij het zwembad van het Guesthouse. Totdat we tegen een uur of 5 naar Mallory Square lopen om daar met iedereen samen de zon weer te zien ondergaan. Vandaag was er meer bewolking aan de horizon, dus iets minder mooi dan gisteren. Maar nog steeds mooi! We eten bij het HardRock Café, ik kies voor een salade, heerlijk na al die hamburgers van de voorbije weken. Gelukkig maar.