Dinsdag 26 november. Disney magic kingdom

27 november 2019 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Vanmorgen weer de wekker gezet, want Disney staat op de planning. Om 9.00 uur rijden we naar de parken. Dat is zo’n 10 mile verder op in Orlando. Er zijn er 6, alleen al van Disney in Orlando. We hebben gekozen om naar het originele park met Mickey te gaan. Na het parkeren op een gigantisch terrein, gaan we met een treintje naar de ticket verkoop, daarna het meer over met de boot en dan nog een stuk lopen voordat we bij de ingang zijn. Het stuk land wat Disney hier bezit is groter dan Veldhoven.

Bij binnenkomst zien we meteen de uitgebreide kerstversiering overal in park. Erg sfeervol! We lopen door Mainstreet en zien dat het al aardig druk is. De bevolking van de USA heeft vakantie deze week, het is namelijk as donderdag Thanksgiving, een belangrijke feestdag.

Wat je met familie viert en dat is duidelijk te zien, hele families in dezelfde shirts komen voorbij. We zijn met tig duizenden in het park en de wachttijden lopen snel op. Gelukkig is het park erg lang open, tot 12 uur vanavond en wij hebben geen haast en hoeven niet overal in. Enkele dingen hebben we al gepland met de fastpass, zodat we niet lang hoeven te wachten, dat kan maar voor 3 attracties maar scheelt wel enorm in wachttijd.

We starten met een koffie van Starbucks. Die aandelen zullen volgende week wel zakken, zodra we het land uit zijn. Want wij sponsoren hun bijna dagelijks.

We zien meteen een show van Mickey en zijn vrienden voor het grote kasteel. We staan vooraan, dus kunnen het prima zien. We lopen door naar fantasyland. Wij gaan zeker niet in Peter pan flight ( zoiets als droomvlucht), de wachttijd is meer dan 2 uur. En dat blijft de hele dag zo, want je kunt alles checken op een speciale app.... We kijken en genieten van alles om ons heen. Disney figuren, leuke versierde huizen, kleurrijke mensen enz. En wat zijn er toch veel verschillende mickey shirts te koop..... We gaan in pirates of the caribbean en gaan op avontuur met captain Jack. Ook zien we een 3D film met Donald en Mickey. In de middag zien we de parade door de straten trekken en lopen de werelden van Frontierland, Aventureland en Tomorrowland door. Zo nu en dan stappen we in een attractie. De 8 banen doen we vandaag niet. Daar moet Marian alleen in en dan is 1 1/2 uur wachten voor 1 1/2 min pret wel heel veel gevraagd.

We kijken onze ogen uit en genieten van het lekker zonnetje, wat zeker bijdraagt aan een nog beter humeur!

Rond 6 uur zijn we het park rond geweest en hebben alles bijna wel gedaan wat we zouden willen. Alleen hebben we nog een fastpass van Splash mountain, en daar kan je heel nat van worden hebben we gezien. We kiezen er voor om dit toch maar niet te doen. Het was vanmorgen maar 17 graden en dat is het nu ook weer bijna. Niet prettig om nat rond te lopen. We zien dat het erg druk is geworden op het plein bij het kasteel. En dat is niet voor niets, een hele mooie lichtshow zorgt er voor dat het kasteel veranderd met allerlei lichtprinten en uiteindelijk in een zee van lichtjes. Wouw, glow op zijn Disneys...

We gaan nog een “junglecruise” maken in het donker en er moet natuurlijk ook nog gegeten worden.

Daarna zijn wij wel klaar met Disney en verlaten om 21 uur het park. De vuurwerkshow van 22 uur gaan we niet meer redden, helaas.

Moe maar voldaan genieten we nog even na op de bank in eigen appartement. Wederom weer een geweldige dag beleefd.

1. Lisette:
    27 november 2019
    Wat flauw dat je Minnie niet mocht kopen 😉
  2. Marian en marielle:
    28 november 2019
    Nou, ik heb al heeeeeel veeeeeel andere dingen wel gekocht..... een koffer vol nieuwe kleding👍🏼 En een nieuwe koffer! Gr. Marian
  3. Ellis:
    27 november 2019
    Je word volgens mij weer een beetje “Kind” als je in zo’n mooi park bent. Veel te zien en te doen. Leuk hoor!