Donderdag 21 november: naar Fort Myers Beach

22 november 2019 - Fort Myers Beach, Florida, Verenigde Staten

Vandaag gaan onze vrienden Jan en Gerry weer richting Nederland. Wij hebben nog ruim een week te goed in het zonnige Florida. We ontbijten nog samen en gaan dan nog even met ze naar de Dolphin Mall die vlakbij het hotel is. Zij om de tijd te vullen tot ze naar het vliegveld moeten en wij moeten nog een shirtje te ruilen waar wat gaatjes in bleken te zitten. Na nog een laatste koffie samen zwaaien we Jan en Gerry uit. Best raar hoor, na 3 weken samen, nu gescheiden. In die drie weken samen hebben we ook heel veel gedaan, veel gezien, veel gekletst, gezellig samen gegeten. Het was leuk. Nu gaan we dan met zijn tweetjes door. Wij rijden weer dwars door de Everglades naar het westen, nu over highway 75. Het stuk door de Everglades is een rechte weg van ruim 160 km met enkel en alleen 1 tankstation en 2  pauzeplekken. Redelijk saai. Als we weer aan de westkant van Florida zijn rijden we richting Fort Myers Beach waar we vannacht slapen. We maken nog een stop bij Lovers beach state park, één van de mooiste stranden van Florida. En dat klopt. Het is vandaag prima weer, zonnig en 27 gr. Dus we gaan lekker een uurtje of 1,5 op het rustige strand liggen en kijken naar de zee, de pelikanen en de kleine vogeltjes die steeds denken dat de bolletjes aan ons badlaken eetbaar zijn. Erg grappig. Dan nog zo’n 10 mijl door tot ons hotel. Net op tijd om de zonsondergang te zien. Weer mooi! We lopen nog even naar de pier, maar het is natuurlijk al heel donker dus daar is weinig meer te zien van de zee. Dan morgen nog maar een keertje.

1. Lisette:
    22 november 2019
    Heerlijk nog een weekje tegoed. Wij werken hier nog wel ff door 😉
  2. Henriette:
    22 november 2019