Donderdag 28 november Thanksgiving

29 november 2019 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Het is feestdag vandaag maar we merken er weinig van, alleen het resort zit nagenoeg vol omdat iedereen in de USA vrij heeft. Maar ook daar hebben we geen last van, het is namelijk erg groot, een dorpje op zich met verschillende 3 zwembaden, winkeltje, enkele restaurants, een Starbucks en heel veel appartementen.

Bij Thanksgiving wordt er met de familie samen gegeten en vooral kalkoen staat er op het menu. De hele week zien we tientallen mensen met zo’n beest de supermarkt uit lopen. De reden van deze feestdag is het bedanken voor de oogst.... Maar of ze dat ook nog echt zo ervaren is de vraag. Het zijn vooral vrije dagen om de familie te treffen of om samen op pad te gaan. Want het overal drukker dan de afgelopen weken. Vanmorgen zijn we even bij de Walmart gaan kijken, want morgen is het Black Friday ( de dag dat officieel de kerstinkoop begint met veel aanbiedingen) en op internet zagen we dat er al producten waren uitverkocht op woensdag, daar snapte wij niets van.  Bij na vragen bleek dat de verkoop in de winkel vanavond om 18 uur begint. En online op woensdagavond al. We nemen een krantje mee en zien dat er veel enorm is afgeprijsd. Wij hebben interesse in een ipad, want op mijn werk gaan we over naar een ander systeem en heb ik binnenkort een soort window notebook ipv een ipad. En dat kan echt niet, als apple fan! Dus moeten we vanavond op tijd terug.

Vandaag gaan we echt een groot deel van de dag bij het zwembad liggen, we hebben het ons al vaak voorgenomen, maar dan kwam er weer iets anders op ons pad, wat we niet wilde missen of liet het weer afweten. Maar vandaag trekken onze zwemkleding aan en kiezen voor een ander zwembad waar geen entertainment en disco is. Duidelijk verschil, we treffen een groot maar rustig zwembad aan, wat deels overdekt is met bubbelbaden en een geweldig uitzicht over een meer.

We nemen plaats onder de palmen en kunnen het hier prima uithouden.

Starbucks en poolbar op 10 meter en verder een geweldig uitzicht en heerlijk weer.

Het enige wat we hoeven is regelmatig insmeren en verder boekje lezen en een duik nemen om af te koelen..... Heerlijk, net vakantie!

Om 16 uur zijn we voldoende opgewarmd en kleden we ons om en gaan een nieuwe belevenis aan.

We gaan op pad om te kijken of we een ipad kunnen kopen in de chaos van Black Friday op donderdag.

We zagen op internet dat bij Best buy (de mediamarkt hier) de verkoop al om 17 uur starten en dezelfde aanbieding hadden. Dus we starten daar en rijden 15 mile naar de dichtbij zijnde. Nou daar is het een gekkenhuis. De winkel gaat ook echt pas om 17 uur open en de rij staat al tot een blok verder.... als daar 5 % een ipad van willen, is deze al lang uitverkocht voordat wij binnen zijn.... ook parkeren is een probleem. We besluiten, niet aan te sluiten, maar naar de Walmart te rijden. 5 mile de andere kant op en we komen op een drukke parkeerplaats, maar kunnen nog makkelijk parkeren. We zijn voor 17 uur binnen en in de winkel wordt het al aardig druk. We vragen wat na, hoe het werkt en ontdekken het systeem. De meest gewilde artikelen liggen verspreidt over de winkel. Er is een wachtrij parkoers uitgezet per artikel. En als je dus een aanbieding wil, moet je daar in de rij gaan staan. We zien dat er 2 dingen erg in trek zijn: de apple oortjes en de apple watch. Daar is het enorm druk. De rij van de ipad valt nog mee. Maar voor het uur om is staan er meerdere gangpadden dicht. De verpakking gaan van de aanbieding artikelen en de chaos begint in de winkel. Honderden mensen laden hele karren vol met speelgoed, electronica, tv, huishoudelijke artikelen enz. Net of het voor niets is...

Wij houden het op die ene ipad voor 240 euro en rekenen meteen af. Dat is heel veel korting voor het nieuwste model en we zijn er blij mee!

Daarna kijken we onze ogen uit naar de taferelen in de winkel, nog nooit zoiets gezien. Na een 1/2 uur zijn er al vele schappen leeg en staan er dikke rijen bij de kassa. Weer iets nieuws beleefd.

Morgen begint dit circus in alle winkels. Wij blijven rustig aan het zwembad tot dat de hectiek is afgenomen! Er blijken opstopping te zijn op parkeerplaatsen, wegen en bij de kassa’s, er is geen doorkomen aan. Dus wij zullen er niets aan missen. We hebben ieder al een nieuwe garderobe in de koffer.

Vanavond heerlijk rustig sla en brood gegeten in eigen appartement en verder bankzaken zonder hectiek.

1. Lisette:
    29 november 2019
    He gelukkig dan kan je tenminste gewoon je spelletjes blijven doen 😉
  2. M&M:
    29 november 2019