Donderdag 2 Maart: Een lange rijdag met een gouden randje

2 maart 2017 - Yanchep, Australië

805 km
Vanmorgen al vroeg opgestaan want we willen met rijden vandaag zo dicht mogelijk bij Perth komen zodat we vrijdag nog wat meer tijd hebben om de stad in te gaan.
Dus om 7:15 rijden we de camping in Monkey Mia af richting het zuiden. Alleen al het schiereiland afrijden is 150km (dit is een weg heen en dezelfde weg terug). We rijden goed door over de highway (overigens altijd gewoon 2baans weg). Het schiet lekker op. We wisselen regelmatig af met rijden en drinken een koffie onderweg. Ongeveer halverwege stoppen we even in Geraldton, dat is de grootste plaats boven Perth. We doen nog wat boodschappen voor de laatste 2 dagen dat we met de camper zijn (zaterdag moeten we onze 4wd camper helaas alweer inleveren).
Na de boodschappen tuffen we weer door richting het zuiden. Ons doel is te gaan slapen in Yanchep national park, 70 km boven Perth. Op de "heenweg" hebben we een uurtje of 2 in dit park gewandeld en hebben toen koala's ( worden hier opgevangen) en 5 kangoeroes (wild) gezien. We hopen er nog een paar te zien, want kangoeroes zijn echt altijd leuk. Tegen half zes komen we aan bij de ingang en rijden verder het park in richting de camping; op een veld waar we langs rijden staan wel 15 kangoeroes, grote, kleintjes, wauw!!!! We blijven een tijdje staan kijken en maken tig foto's. Dan toch maar naar de camping om een plekje te scoren. Dat is snel geregeld, dus we gaan nog maar even terug om te kijken of er nog kangoeroes zijn. We zetten de auto op de parkeerplaats bij het stuk bos waar de koala's zitten. Er zijn er weer zes en ze zitten nu veel dichter bij dan vorige keer. Eentje zelfs op een meter of 3 van het looppad. Geweldig, deze is wakker, eet wat eucalyptus blaadjes en kijkt ons sullig aan. Weer zo'n 200 foto's gemaakt.......... na een tijdje kijken en foto's maken lopen we toch maar weer door naar het grote grasveld voor het meer.  Daar heeft heel kangoeroeland zich verzameld, echt waar, overal waar je kijkt zie je van de hopsende of gras etende springbeesten. Moeders met kleintjes in de buidel, grote die tegen elkaar "boksen" en alle leeftijden en maten ertussen. Meer dan 50 volgens ons. FANTASTISCH. Dit was de lange rijdag meer dan waard.
We blijven kijken tot het echt te donker wordt en gaan dan terug naar de camping. We maken mie, wokgroenten (de coleslaw hier is er perfect voor) en kip teriyaki. Hoe luxe wil je het hebben. We drinken nog ff koffie onder de heldere hemel met weer heeeeeel veel sterren voor we ons bed inklauteren. Zo kan een saai dag toch geweldig eindigen!!!!

1. Claire Jongejan- van der Meulen:
    2 maart 2017
    Hallo Marielle en Marian,
    ik ben bij met het lezen van jullie reisverslag. Super om te lezen. Natuurlijk hoor ik ook het een en ander van ons Evelien die op het moment in Sydney is. Jullie gaan ook daarheen. Ik zal haar jullie blogadres geven zodat ze jullie kan benaderen. Enne go for it en geniet van alle vrijheid. kus
  2. Mieke van Deursen Meulensteen:
    2 maart 2017
    Wauw..wauw...wauw..prachtig
  3. Han en Nellie:
    4 maart 2017
    Wat leuk zijn ze he die koala's.
    Ze hebben een hoog knuffelgehalte, net baby's!