Maandag 23 mei: Camper ophalen en naar Niagara Falls

23 mei 2022 - Niagara Falls, Canada

Vanmorgen de spullen bij elkaar gezocht en alles weer in de tassen gedaan. Vandaag gaan we de camper ophalen bij Canadream. We mogen officieel pas komen om 14 uur, maar we hebben de Uber toch maar wat eerder geregeld, we zullen zien. In de ochtend lopen we nog even naar church street die 1 blok achter ons hotel loopt. Dit is de gay street in Toronto ontdekken we want overal zie je regenboogvlaggen, winkels speciaal voor gays (waxing salons?), regenboog straat bordjes en zelfs regenboog zebrapaden. We drinken een koffie en dan terug naar het hotel. We arriveren al om 12:30 bij Canadream en zijn gelijk aan de beurt, geen probleem dat we vroeger zijn. We doen de rest van het papier werk en een half uurtje later zijn we al op pad. We hebben een flinke bus met alles erop en eraan: koelkast, vriezer, magnetron,tv en bad kamertje en keuken. Bedoeling is boodschappen te doen bij de Walmart, maar het is vandaag Victoriaday een feestdag, dus bijna alles is gesloten, zelfs de meeste supermarkten. Die in Niagara Falls zelf blijkt wel open, dus dan maar eerst die kant op. We rijden in ruim 1,5 uur naar Niagara Falls en laden de bus vol met nieuwe dingen (m’n eten). We slapen komende twee nachten op Campark campground. Nette camping maar wel wat verouderd.

Deze camping was gereserveerd, maar er blijkt plaats genoeg. We zoeken Ton, Ton en Freek weer op en samen gaan we met de bus naar het centrum van Niagara Falls. We wandelen er dwars door heen. Het is één grote kermis bij Clifton street, het lijkt wel Las Vegas met al die lichtjes, attracties en vele restaurants. Er is een sky tower, reuzenpad, go karts, ripleys believe it or not, Louis Tussaud (ipv madame Tussaud). We kijken onze ogen uit.

Dan lopen we door naar de watervallen, wauw wat zijn die groot. Niet super hoog, maar vooral in de breedte. Links de American falls, Rechts de Horseshoe falls. In de avond worden beide watervallen verlicht. Met rood, groen, blauw, maar ook met alle kleuren van de regenboog 🌈. Echt een geweldig schouwspel. We staan wel een uur te kijken en de ooohs en aaaaahs vliegen in het rond. Als kers op de taart is er om 10 uur ook nog een vuurwerk boven de watervallen. Echt fantastisch! Zoals dat heet:  oké maar voldaan gaan we weer terug naar de camping, dat zal lekker slapen.