Maandag 4 november: Start van de cruise

4 november 2019 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen de spullen weer gepakt en nog een keertje in het appartement in Miami ontbeten. Daarna de auto weer ingeleverd bij het vliegveld aan de andere kant van de stad. We konden meteen overstappen in de shuttlebus en die bracht ons naar de haven.

Het was erg druk, er lagen 6 cruise schepen voor anker. We checken bij Carnival Victory in en gaan rond het middag uur aan board.

Het is al gezellig druk en we besluiten eerst wat te gaan eten in het restaurant. We verbazen ons over de vele mensen. Na het eten, (beschaafd gestart met salade maar daarna over gegaan naar het toetjes buffet.....) is de hut klaar, pakken we de koffer uit. We verkennen de boot verder. Wat een grote boot met 12 etages boven zee en vele zwembaden, whirlpools en waterglijbaan. Zelfs even mini golf gespeeld op het hoogste dek en genoten van het uitzicht in de haven van Miami.

Na de verplichte evacuatie oefening vaart de boot rond 4 uur de haven uit. De skyline is geweldig en de stad wordt snel kleiner.

We genieten nog even vanaf eigen balkon en dan is het donker, 18.30 al nadat ze hier vanaf gisteren ook wintertijd bleken te hebben.

We dineren in het al la card restaurant en kijken nog even rond bij verschillende bars en bandjes. Dan is het tijd om het licht uit te doen. Buiten is het heel erg donker, dat de stuurman de weg kan vinden is erg knap.