Vrijdag 18 maart: laatste, lazy, dagje in Finland

18 maart 2022 - Sirkka, Finland

Vandaag de laatste dag alweer. We hebben alle dingen die we wilden doen gedaan en ervan genoten. Vandaag dus lekker uitslapen en niet zo veel meer doen. Dat uitslapen lukt niet helemaal want als ik om 8:00 de ogen open doe en zie dat het sneeuwt ben ik  meteen wakker. Een hele week blauwe lucht op wintervakantie is fantastisch, maar sneeuw op de laatste dag is wel een kers op de taart. Gezien het alleen zou sneeuwen in de ochtend ben ik niet meer in  bed te houden en wandelen we rond 9 uur richting het ontbijt. Heerlijk zo in die sneeuwbui!  Na het ontbijt gaan we op ons gemakje buiten. Eerst nog even een korte wandeling zo in de sneeuw OP het bevroren meer. Het is er nu een stuk rustiger dan toen de lucht strak blauw was. Dan terug naar het dorp om een latte te drinken bij het café bij de liften naar de piste. Leuk uitzicht daar op de heuvel/berg (fjell op zijn Fins) en wij kijken een tijdje naar al die mensen die gaan skiën, langlaufen of snowboarden.

Na een uur of 1,5 hebben we genoeg gezien en slenteren we nog een keer door het dorpje, bekijken elke winkel inclusief de supermarkt. Door het dunne laagje sneeuw op het ijs is het wel verraderlijk glad geworden en je ziet het niet door die nieuwe sneeuw. Één keer lukt het me helaas niet om overeind te blijven…au…. pijnlijke arm, maar niets gebroken.

De rest van de middag zijn we in ons appartement waar we wat boekjes lezen en onze eigen sauna nog een keer uitproberen. Dit keer met de gebruiksaanwijzing erbij en dan werkt t prima! We puffen wat af en dan weer afkoelen in de bijbehorende “Spa” badjas op ons balkon. Fijn hoor.

Een relaxte middag. De avond schuiven we nog een keer aan bij het buffet van het hotel. Vanavond is er rendierstoofvlees. Dat smaakt prima (eigenlijk net als rund stoofvlees bij ons). Helaas is het alweer tijd om de spullen te pakken, want we hebben morgenvroeg om 10:30 al de vlucht terug, dus moeten al vroeg klaar staan voor de bus. We gaan dan van -5 naar + 15 graden in Nederland. Dat klinkt ook wel weer goed!