Vrijdag 20 mei 2022 Vertrek naar Toronto

20 mei 2022 - Toronto, Canada

Vandaag is het eindelijk zover na 2 jaar beperkt te zijn geweest om ver weg op vakantie te gaan, staan we nu op het punt om oost Canada te gaan ontdekken. We hebben prima geslapen in het Ibis hotel vlakbij Schiphol en staan om 6 uur op. Na het ontbijt brengt de shuttlebus ons naar Schiphol. Daar zoeken we de juiste incheckbalie op en zien dat er bij sommige vluchten een enorme rij ontstaat. Wij zijn zo vroeg, dat er maar enkele voor ons in de rij bij Air Canada staan en dat is erg fijn. Want als de balie open gaat, gaat het super traag voordat je de koffer kwijt kan. Maar dan gaat het nog drukker worden. De rij voor de handbagage check is enorm. We zien heel het gebouw en het schuift niet echt op. Na 2 1/2 uur in totaal zijn we achter de paspoortcontrole samen met zus Ton en zwager Ton.

We drinken koffie bij de eerste Starbucks van deze vakantie. En ontdekken dat het vliegtuig vertraging heeft. We hadden nog langer kunnen slapen…. Bij de gate is nog een hele tijd wachten. In plaats van 12.15 uur vertrekken we uiteindelijk om 14.15 uur. De vlucht gaat voorspoedig en vermaken ons met film, muziek, kletsen met de buren en wat slapen. Om 16 uur (6 uur tijdverschil) plaatselijke tijd zijn we in Toronto. De koffers staan al klaar, ons avontuur kan beginnen. Met vieren nemen we een taxi en gaan naar downtown. Ons Marriott hotel ligt in het centrum en de B&B van Ton en Ton ligt er 500 meter vandaan. We checken in en betrekken voor 3 dagen een kamer op de 11 de verdieping. We laten de bagage achter en gaan nog niet op dat verleidelijke bed liggen. Want daar gaat die jetlag niet van over… Samen met Ton en Ton lopen we de stad in en verbazen ons over de hoge wolkenkrabbers om ons heen. Hier en daar staat er nog een bakstenen oud statig gebouw tussen, maar voor het over grote deel zijn het grote torens met heel veel glas. We lopen langs winkels, restaurants en parkjes en komen op het plein bij het stadhuis. Daar staan aan de vijver de letters van Toronto. We maken leuke foto’s. We zoeken een terras en eten en drinken wat. Tegen 22 uur gaat de lange dag opspelen en lopen we terug naar onze slaapplekken. Na 22 uur wakker te zijn geweest, is het bed erg welkom!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl