Vrijdag 21 september: wederom dwars over the Keys

21 september 2018 - Florida City, Florida, Verenigde Staten

Na al een flinke tropische bui vannacht beginnen we vandaag met een dreigende donkere lucht. Gelukkig is die nog een heel eind weg.  Na drie nachtjes in het paradijs van Angelina Guesthouse moeten we helaas afscheid nemen. We willen eerst nog even kijken bij Fort Zachary State park; een park, met strandjes en een oud fort (resten daarvan in ieder geval). De donkere lucht komt helaas nu wel snel dichterbij dus we besluiten om het fort en park toch maar over te slaan. Nat worden doen we liever in de zee. In plaats daarvan lopen we nog even langs de haven met zijn vele winkeltjes en restaurantjes en als die dikke bui dan toch valt gaan we nog maar een keer koffie drinken.  Gelukkig duurt zo’n bui maar een half uurtje, maar dan staan de straten ook helemaal blank. Tegen het eind van de ochtend gaan we KeyWest dan toch maar achter ons laten helaas. We rijden de prachtige highway 1 weer helemaal terug over alle eilandjes, alle bruggen en door alle dorpjes. Het blijft een schitterende weg. Ongeveer halverwege bij Big Lone Key State park stoppen we voor de lunch. Je kunt hier nog wel zien dat de natuur vorig jaar veel geleden heeft van orkaan Irma, er wordt dan ook nog hard gewerkt om de parken weer netjes te maken en de wandelroutes weer open te stellen. Als lunch eten we onze doggybag van gisteren leeg ( de restjes van al het lekkers van restaurant “better than sex”. Mmmmmmmmm). Nog een korte wandeling langs de mangrove en we rijden weer verder richting Florida City. We maken nog 1 stop bij een gigantisch grote kreeft, altijd grappig dit soort dingen. Erachter blijkt een soort loods met een stuk of tien artistieke winkeltjes te liggen, dat hadden we aan de buitenkant echt niet gezien. Maar wel leuk.

Eind van de middag komen we bij ons hotel in Florida City. Dit stadje is echt een doorgangsplek. Behalve een boel hotels, restaurants en wat winkels is er niet veel, maar van hieruit kun je naar de Keys, naar Miami of naar de Everglades dus het is een handig “kruispunt”. Wij gaan van hieruit morgen weer verder via de Tiamami highway dwars door de Everglades naar het westen.