Woensdag 13 November: Universal Studio’s

14 november 2019 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag heel vroeg uit bed, want we gaan naar 2 parken van Universal studios. Om 8 uur zijn we al op pad en een 1/2 uur later in het eerste park. We starten bij Island of Adventure. We lopen de eerste attracties voorbij om te starten bij het kasteel van Harry Potter. Deze digitale voorstelling waar jezelf mee vliegt op een bezemsteel is geweldig, vol special effecten. Daarna gaan we de stad van Harry verkennen, gewoon de hele filmset is nagebouwd. Het kasteel is echt gigantisch groot. Daarna belanden we in Jurassic park en wagen ons aan een spannende wild waterbaan. Die gaat het grootste gedeelte heel rustig, maar gaat dan met een rotvaart naar beneden Gelukkig blijven we redelijk droog, want het weer is vandaag een stuk minder dan voorheen: 20 graden en bewolkt. Het volgende stuk van het park heet Toon Lagoon en is geïnspireerd op allerlei figuren uit de looney tunes filmpjes. Het ziet er heel leuk uit, net of je in een stripverhaal bent beland. Bij super hero island zijn er allemaal attracties gebaseerd op de superhelden van de films zoals superman, marvel superhero’s en niet te vergeten “the hulk”. Marian en Jan zijn erg stoer en gaan deze attracties uitproberen.  Spiderman is een spannend digitaal avontuur waarbij jezelf in de film speelt. Het is net of je dwars door New York springt en schiet. Nog spectaculairder is de achtbaan van de Hulk, waarbij ze meerdere keren loopings maken en over de kop gaan. Pffff goed dat we nog niet gegeten hebben. Het laatste stuk van dit park heet dr Suess landing, een in Nederland niet zo bekende film, maar toch leuk om dit “stripverhaal” in het groot te zien.  Dan gaan we weer verder naar the lost continent waar we meegenomen worden in een verhaal van god Poseidon. Zeer spectaculair gemaakt met een tunnel van water en veel water en vuur effecten.

Van het park “Islands of adventure” kunnen we over naar het andere park: universal studio’s. Dit doen we door in te stappen in the Hogwarts express. De trein die Harry Potter en zijn vrienden naar De Hogwarts school brengt. Er gaaf en zo echt nagemaakt. We gaan via perron 9 driekwart. In de trein zelf zie je via de ramen het landschap en allerlei figuren van de film voorbij komen. Zo echt!  Aan de andere kant komen we in een heel andere wereld terecht: San Francisco, met de haven, restaurants en de show van de beat builders, die muziek maken met gereedschap en emmers.  Dan lopen we direct door naar New York waar de Blues Brothers een showtje weggeven. Lekker swingen zo midden op de New Yorkse straten. Jan en Marian doen weer een achtbaan en daarna is het gelukkig tijd voor een rustigere attractie: de 4D film van Shrek. Dat is goed te doen! Helaas begint het nu al snel laat te worden, dus tijd om echt alles nog te zien is er niet. We lopen weer terug richting de Hogwarts express, om de rit terug naar Islands of adventure te maken. Daar is nog een lichtshow op het kasteel geprojecteerd. Maar niet voordat we nog een tijdje rondgelopen hebben op de Diagonal Alley. Ook in dit deel van het park is een heel stuk uit de film nagebouwd. Zo groots en echt. Je zou er uren kunnen rondlopen en om je heen kijken naar de toverstokkenwinkel va Oliva;der en de winkel met snoepjes in allerlei smaken. De lichtshow is vooral spannend met veel spinnen en dementor die het kasteel aanvallen. Om 19 uur sluit het park, maar da’s niet erg want we hebben al zoveel gezien en zijn doodop. Snel naar huis, wat eten en op tijd naar bed. T is hard werken vakantie!