Woensdag 15 September 2021, Bezoek aan het centrum van Sevilla

15 september 2021 - Sevilla, Spanje

Vandaag hoeven we niet vroeg op, dus starten we langzaan op en beginnen met een ritje met de HOHO bus en zien de halve stad voor dat we het centrum hebben bereikt. We zitten zo wat alleen in de bus. Het is duidelijk dat er door corona veel minder toeristen zijn in de stad. Het is er gezellig druk, maar nergens is een rij en op terras is altijd plek. En als er al toeristen zijn, dan zijn het Nederlanders. Dat is het enige volk wat massaal elders op vakantie gaat.
In het centrum zijn hele mooie oude gebouwen behouden en zoals overal kom je de moderne winkelketens tegen. Maar ook authentiek  Spaanse zaken zijn vertegenwoordigd. Zoals een oud koffiehuis of hoeden winkel van wel 100 jr oud.
We lopen van het Plaza del Duque, waar grote warenhuizen aan zitten eerst naar de Decathlon en Marielle koop betere wandelschoenen, dat is wel nodig als je dagelijks meer dan 20.000 stappen loopt. Ze gaan dan ook meteen in gebruik. Dan gaan we naar het plein met de metropol parasol. Een heel groot modern bouwwerk van hout wat als een parasol boven het plein uitsteekt. Je kan er tussen door lopen, maar ook boven over. Het is wonderlijk gemaakt en veel groter dan verwacht. We bekijken het kunstwerk vanaf een terras en genieten van een cappuccino.
Daarna lopen tussen de pilaren door en kopen een kaartje voor de lift, die ons op het bouwwerk brengt. Ook van boven af is het een unieke bouwwerk met mooie vergezichten. We lopen een route over het kunstwerk en nemen natuurlijk vele foto’s.

Dan lopen we verder door kleine winkelstraatjes en genieten van de mooie panden met tegeltjes, balkonnetjes en andere versieringen. Op het plein bij de Salvador kerk eten we een broodje op het volgend terras… En blijven ons verbazen over de lage prijzen van de lunch… Twee belegde harde broodjes en twee ijsthee voor 9 euro.
We lopen nog wat kriskras door het centrum en bezoeken enkele winkels.
Als het weer terras tijd is rond 16 uur, verschijnt er een donker grijze wolk. We zoeken een overdekte plek en dat was maar goed ook, want een korte maar felle bui zorgt ervoor dat de vele sinaasappelbomen in de stad voorlopig weer water genoeg hebben.
Zodra het droog is lopen we richting de Wijk Triana, waar we een appartement huren.
Na de Siesta gaan we de stad weer in om nog een keertje uit te eten in deze stad.

1. Mieke van Deursen Meulensteen:
    15 september 2021
    Dat is weer genieten samen. Fijn om te lezen en nog veel plezier xxx
  2. Ellis en Jet:
    16 september 2021
    Klinkt als een heel fijn begin van jullie vakantie! Enjoy!
  3. Henny:
    16 september 2021
    Dat is genieten geblazen. Mooie fotos.
  4. Gerrie Kuijpers:
    16 september 2021
    Wij verbazen ons hier ook over de prijzen, twee kleine niet smakende capuccino voor 9 euro!
  5. Gerrie Kuijpers:
    16 september 2021
    Hoi,hoi, het ziet er gezellig uit!! Veel plezier samen!!
  6. Marie José Keeris:
    16 september 2021
    Mooie plaatjes zeg. Ziet er goed uit. Geniet ervan. Knuffels van het hard werkende volk