Woensdag 19 September: op de fiets door Key West

19 september 2018 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen lekker uitgeslapen tot een uur of half 9 en een ontbijtje gehad in de tuin van het Guesthouse. Bagel met creamcheese, cup of tea en een zelfgebakken cinnamon roll (gebakken door de mw van het Guesthouse  natuurlijk). Voor vandaag hebben een fiets gehuurd en gaan een rondje KeyWest doen. De eerste stop is bij the Southernmost Point of the continent, ofwel het meest zuidelijke puntje van de USA. Er staat een grote boei waarmee we natuurlijk op de foto gaan. Dan fietsen we weer een stukje door en wandelen we door de tuin van de KeyWest garden club. Deze is gemaakt in de resten van een oud fort en er zijn prachtige bomen en planten en prieeltjes te zien. Vooral de orchideeën en grote banyantrees zijn mooi. En de jasmijn ruikt er heerlijk. Ook lopen er veel salamanders rond. Hierna zijn we wel aan pauze toe en luieren een uur of twee in de schaduw van een palmboom op het strand. Je moet wel af en toe gaan verliggen anders is de schaduw alweer verschoven en ben je zo rood in de felle zon. Als we genoeg gebakken hebben gaan we weer door op ons fietsje richting de haven. Bij Kermits, een groen restaurant eten we een BLT en lopen nog even door de haven. Maar niet lang, want het is bloedheet in de zon, dus schaduw is erg gewenst. Dat vinden we weer in de tuin van Guesthouse Angelina. Heerlijk nog een tijdje aan het zwembad met een boekje. Natuurlijk gaan we tegen half zeven weer naar Mallory square om de zon in de zee te zien zakken en genieten van de muziek op de achtergrond. Fantastisch!!!!! Op zoek naar een (redelijk) gezonde maaltijd komen we uit bij Carolina’s waar ze een hele lijst lekkere salades hebben en we op het terras ook nog mensen voorbij zien komen. Na nog een afsluitende koffie fietsen we terug naar huis, rommelen nog ff (wat een troep kun je maken in een paar dagen) en gaan op tijd slapen. Morgen is er weer een dag en dan gaan we de zee op om te snorkelen.