Woensdag 3 oktober: Half Moon Cay, Bahama’s

3 oktober 2018 - Half Moon Cay, Bahama's

Na een volle dag genieten op zee leggen we vandaag aan bij Half Moon Cay, een privé eiland van de Carnival rederij zelf. Maar eerst gaan we ontbijten. Als we op het Lido deck komen (het grote dek met zwembaden en rijen ligbedjes, staan daar op elk bed beesten gemaakt van handdoeken. We zien olifanten, een rog, honden, konijntjes, kamelen etc. Wat knap gemaakt zeg en op bijna elke stoel staat er één. Daar zijn ze wel ff mee bezig geweest. Na het ontbijt pakken we onze zwem, strand en snorkelspullen om naar het eiland te gaan. Dat gaat wederom met strakke regie. Ieder krijgt een nummer en mag mee naar de kleine bootjes als dat nummer omgeroepen wordt. Heel goed geregeld allemaal. Binnen 20 minuten stappen we op het kleine bootje en nog eens 5 minuten later staan we al met onze voeten op Bahama grond. Nou, meer zand want dat is waar dit eiland over gaat. Zand, strand en genieten. Het eiland is helemaal ingericht voor die 2500 cruisegangers die er een dagje verblijven. Het begint natuurlijk met een pleintje met enkele kraampjes,  een bar en terras. Direct daarachter loop je door naar het strand waar al rijen ligstoelen netjes klaar staan. Klinkt misschien wat toeristisch, maar het is heerlijk om gewoon maar je spullen te hoeven droppen en die aqua blauwe zee hoeft in te springen. En dat is de zee hier: heel, heel, heel blauw, in allerlei kleuren blauw. Het zand op het strand is wit, heel, heel, heel wit en de zee is helder en perfect van temperatuur. Wauw!

Dus binnen nog eens 2 minuten liggen we in het water, natuurlijk met het snorkelmasker op. Er zijn echter geen vissen te zien, ook niet bij de “snorkelplek”. Tja, met zoveel volk in het water zou ik als vis ook ergens anders heen gaan. Maar niet getreurd er is genoeg ander vermaak. Behalve wij is de rest van de cruiseboot er ook dus het is alsof je op een terras zit bij een groot Caribisch feest. Het is een komen en gaan van mensen. Wat een prachtige figuren en of ze nou dun, dik, bol of rond zijn, ze zijn trots op hun lijf en laten dat zien ook. Geweldig! Na een uur of twee kijken, willen we een klein stukje eiland zien. Heel mooi hoor al die palmen en paadjes, maar al snel gaan we terug richting strand. Mensen zijn veel leuker om te zien. We stoppen eerst nog even bij de beachBBQ, want ook hier wordt voor ons gezorgd. Er worden hamburgers gebakken en er is volop fruit en cookies te krijgen. En natuurlijk is de bar ook open. Midden op het strand staat een grote piratenboot vanwaar de DJ vanaf 12:00 uur iedereen probeert alert te houden. Dat is geen probleem, in no time staat er een grote groep mensen te swingen op het strand en (lekker koel) in de zee. Swingende heupen en meer zijn het uitzicht, je gaat er vanzelf van meedoen! Echt superleuk, wat een sfeertje. We zwemmen nog even en kijken naar al het volk. Helaas moet iedereen tegen 15:00 uur weer terug richting de boot. Daar liggen we nog ff op de ligstoelen bij het zwembad voor we eind van de middag het zand van ons af gaan spoelen. Wie zegt dat wij niet kunnen relaxen😁🌴🛳 Na het eten hangen we nog ff rond en gaan dan op tijd naar onze hut. De zee is vanavond onrustig, we gaan door een onweer en dat voel je, ook op zo’n grote boot, en daar wordt ik (Marielle) niet heel blij van. Dus op tijd richting de hut en op bed boekje lezen. Ook fijn.

Al met al: Wat een avontuur die Bahama’s!