Zaterdag 15 September: Naar Miami

15 september 2018 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen ging al vroeg de wekker want ook al sliepen we vlak bij het vliegveld, we moesten er om 6:30 zijn omdat we rond 9:15 zouden vliegen met TUI. Door de controles en douane ging heel snel, zo vroeg is er nog niet veel te doen. Dus wij waren netjes op tijd. Heeeeel netjes want uiteindelijk vertrokken we pas om 12:00 uur omdat er eerst een “security” check gedaan moest worden (bleek een technisch probleempje te zijn helaas). Maar uiteindelijk konden we dan toch Brussel verlaten. We zaten riant want we hadden met tweëen een heel rijtje van drie stoelen. Na 9 uur vliegen zijn we veilig geland op Amerikaanse bodem, maar dan nog door de security. Dat ging vlot, het meeste zoals irisscan, foto en vingerafdrukken is geautomatiseerd en dat  scheelt veel tijd. Alhoewel......... bij de laatste check moest één iemand nog even in je paspoort kijken en vragen wanneer je weer naar huis ging, dat had wel weer wat tijd nodig.. Maar na zo’n 1,5 uur reden we met onze mega-bak-auto de parkeergarage uit (JEEP Compas), dat was de “midsize” die we besteld hadden 🚌. Een hele grote midsize dan toch.

Met de TomTom dwars door de stad ging prima en ons hotel op Ocean drive (Sense beach house) was ook gemakkelijk te vinden. Na inchecken snel nog even naar t strand en dan flaneren op Ocean drive. Want dat is waar half Miami is op zaterdagavond. Behalve de prachtige art deco gebouwen op Ocean drive heel veel mensen gezien en dan  in “uitgaanstenue”. Het is hier duidelijk warmer dan bij ons en dat is te zien. Veel korte rokjes, bikini-achtingen kleren en kant . Prachtig om al die grote auto’s en bijpassende mensen voorbij te zien komen als we zelf lekker op het terras zitten. We eten een salade met een cola en gaan dan weer terug richting hotel. Hier is het nog maar half 10, maar “thuistijd” geeft al 3:30 in de nacht aan dus tijd voor een bed! Morgen is er weer een dag.