Zaterdag 2 november: Miami beach part two

2 november 2019 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vandaag onze tweede dag in Miami Beach. Na een ontbijtje thuis wandelen we over Collins avenue een stukje noordelijker richting Lincoln avenue. De hele wijk staat vol met prachtige art deco huizen in verschillende kleuren. Lincoln road heeft een stukje voetgangersgebied met winkels en heel veel Starbucks, dus we doen eerst ff een latte. Hierna slenteren we een tijdje langs de winkels en Gerry laat haar nagels nog mooi maken in de Spa. Via Ocean drive lopen we weer terug en zijn dan hard toe aan een relaxmomentje. Ja, als je in Miami Beach bent moet je toch ook minstens een middagje op het strand gelegen hebben. Dus we doen onze minikini aan (maar dan iets groter) en gaan lekker op het strand liggen, dat is maar 200 meter lopen vanaf ons appartement, ideaal. Gezien de zon hoog aan de hemel staat huren we in ieder geval een parasol, want met 32 gradenworden we anders iets te hard gebakken. Voor de bijbehorende ligstoelen zijn we als Hollanders toch iets te zuinig: 120 dollar 2 parasols en 4 ligbedden voor een uurtje of twee. Goedkoop is hier niets....Dan maar op het handdoekje in het zand...... wat dan ook overal tussen gaat zitten. We duiken de oceaan in. Het water is heerlijk en de golven zijn precies goed. Dit is ook echt vakantie.

De avond hebben we gereserveerd bij Palace, waar elke avond een drag show wordt opgevoerd. Het is erg leuk om een keer te zien en de drank (Cola zero en een enkele mojiti) vloeit rijkelijk. De “dames” maken er een mooie show van een ook de dollars vliegen rijkelijk in het rond (hè Jan 😁). T is amazing in Miami Beach.....wat zal er nog gaan komen?