Zaterdag 29 september: een dagje zwembad en verder niet zoveel......

29 september 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen werden we pas om 10.00 uur wakker. Vakantie is toch wel vermoeiend blijkbaar. Na het ontbijt in ons appartement zijn we dus eerst maar lekker doorgegaan met luieren. Bij het resort is ook een prachtig zwembad met 2 wildwaterglijbanen en een bad in de vorm van een grote klavervier (zo’n beetje). We vinden nog een plekje in de schaduw en dat is maar goed ook want is wordt al snel een graad of 35. We hangen heerlijk, lezen een tijdschrift en luisteren naar de muziek van de diskjockey die probeert mensen actief te krijgen, maar behalve wat meiden van verschillende “bacheloretteparty” ofwel vrijgezellen party’s vermaken de meeste mensen zich hier prima zelf. Rond half drie hebben we het wel gezien, we lopen terug naar ons appartement en bij het oversteken van het bruggetje over het meer zoeken we nog ff of er krokodillen leven in dit meer (er staat tenslotte een groot bord met een waarschuwing voor de beesten) Die zien we gelukkig niet maar er zwemmen wel meerdere grote schildpadden met een lange snuit. Erg grappig. We kleden ons om en rijden nog even richting het meer toeristische deel van Orlando aan de International Drive.  We stoppen eerst bij Pointe Orlando, een gebied met wat winkeltjes en restaurantjes en foodtrucks. Volgens de boeken een heel gezellige plek, maar dat is wrs pas vanavond want om 15:00 is t meeste nog dicht en is er weinig te doen. Dus rijden we nog een stukje door over de International Drive tot het 2e outletcentrum. Daar lopen we nog een keer rond, maar behalve 2 shirtjes voor ons nichtje vinden we niet veel leuks meer, maar ja, eergisteren hebben we de andere outlet dan ook al erg leeggekocht..... Inmiddels is het al wel weer 19:00 uur. Wat gaat de tijd hier toch snel. We bespreken nog even of we ook nog naar Universal citywalk gaan, het vrij toegankelijke deel van de universal studio’s, maar we hebben eigenlijk meer dan genoeg vertier en uit eten gehad de laatste dagen. Dus maken we nog één stop bij de Walmart en kopen daar  sla en brood om lekker thuis te eten vanavond. Heerlijk op de bank in ons appartement, ook niet slecht!