Zaterdag 30 november: Terug in Miami

1 december 2019 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen voor de laatste keer buiten op balkon ontbeten. Helaas gaan we ons mooie appartement na 5 dagen verlaten en terug naar Miami vandaag.  Het is wederom stralend blauw, een prima zomerdag. We hebben veel meer bagage dan bij aanvang van de vakantie. Gelukkig hebben we een grote huurauto, dat is geen probleem, maar hoe we het mee naar huis krijgen is wel een vraag......

We kopen maar niets meer, want we zitten ruim aan het toegestaan maximaal gewicht en aantal koffers.

De weg van Orlando naar Miami is een rechte tolweg van 360 km met hier en daar een tankstation. Het is wat drukker op de weg dan andere dagen, maar het schiet redelijk op.  Na hier en daar een toiletstop, koffie break en picknick pauze, zijn we om 15 uur in Miami.

We checken in bij het hotel in het centrum van Miami beach, maar helaas is de kamer nog niet gepoetst. Dus stallen we onze bagage en gaan de auto in een parkeergarage zetten, enkele straten verder op.

We lopen naar Lincolnroad, de hoofdstraat. Daar is een tentoonstelling van Botero pas geopend. Deze Colombiaanse beeldhouder maakt mooie bronzen beelden van mensen en dieren in grote verhoudingen.

Wij hebben al 2 x eerder een tentoonstelling gezien van hem, een keer in Lugano en een keer in Den haag. En nu toevallig nog een keer in Miami. We genieten van 14 beelden. De ene nog mooier dan de anderen. Natuurlijk even een koffie stop en terrasje.

We lopen daarna door naar het strand en genieten nog even van de ondergaande zon en de vertrekkende cruiseboten.  Het is al weer 26 dagen geleden dat wij deze haven verlieten op de cruiseboot. Het lijkt veel langer geleden door al de belevenissen die we in tussen tijd hebben ervaren.....

Eindelijk kunnen we om 17.30 uur inchecken en krijgen we een gratis ontbijt voor morgen aangeboden in een restaurant vlakbij voor het ongemak.

We kleden ons even om en gaan opnieuw de stad in. We lopen nog een keertje over de boulevard Ocean drive. Bij Havana 1957 eten we nog een keertje Cubaans. Allerlei mooie auto’s en aparte types passeren terwijl wij genieten van lekker kip en de bijpassende muziek.

Daarna lopen we nog een stuk over de boulevard en zien dat er veel meer lampjes zijn bij de art-deco gebouwen nu de kerst dichterbij komt.

Dit levert een mooi plaatje op.

We lopen terug naar het hotel, wat in de Spaansestraat ligt. Ook deze straat is rijkelijk versiert met lichtjes en is er live muziek en Braziliaanse dans. We kijken nog even naar dit optreden, maar maken het niet laat.

We gaan op tijd naar bed, want morgen hebben we een lange reis terug naar huis voor de boeg.