Zondag 12 september: Naar Sevilla, Andalusië

12 september 2021 - Sevilla, Spanje

Sevilla

Vanmorgen werden we al heel vroeg opgehaald door Tonja en Frank. Zij brengen ons vandaag naar het vliegveld. Voor het eerst sinds lange tijd gaan we weer vliegen. We vertrekken al om 8 uur, dus we zijn er vroeg bij. Vliegensvlug (ja echt) zijn we in Sevilla, Spanje. Na een kleine 3 uur landen we, en al voor 12 uur zijn we bij ons appartement Lola de Triana. Ons plekje is nog niet klaar maar we mogen onze spullen stallen in een ander appartement en even omkleden. Want korte broek is wel beter bij 33 gr. We wandelen vanuit de wijk Triana langs de rio guadalquivir, een oude wijk waar vroeger veel zigeuners wonen en de flamenco nog gedanst wordt. De wijk staat bekend om de keramiek. We steken de rivier over en komen uit bij de Tore del Oro om daarna verder door de wijk Santa Cruz te lopen. We komen uit bij de beroemde Kathedraal van Sevilla en besluiten meteen te gaan “sightseeen”. Het is een gigantische kerk, waar heel veel goud blinkt. Ook Columbus blijkt hier begraven te zijn dus die gaan we nog even bewonderen. Bij de kathedraal hoort ook de Giralda toren. Hij is bijna 50 meter en kunt omhoog wandelen. Het zijn geen trappen, maar een omhoog lopend wandelpad. Een pittig klimmetje, zeker bij deze temperaturen, maar het uitzicht is fantastisch. Je kunt alle hoeken van de stad zien. Daarna hebben we een terrasje dik verdiend. We bestellen wat drinken en voor ieder een kleine tapas. Daarna wandelen we nog even door de wijken dan weer terug naar ons appartement. We gaan ff luieren. Het was toch vroeg vanmorgen toen om 5 uur de wekker ging. Tegen 8 uur gaan we weer op pad, eerder heeft niet zoveel zin want de restaurantjes gaan pas rond die tijd open. We eten op een dakterras aan de calle betis, een straatje met uitzicht over de rivier met lichtjes. Mooie afsluiter voor deze 1e dag in Spanje.