Zondag 3 november: nog één dagje Miami.

3 november 2019 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen waren we weer vroeg wakker. Begin je net te wennen aan het tijdsverschil van 5 uur, zetten ze ook hier de klok een uur achteruit. Dus weer schakelen. Maar dat betekent wel een uur langer vakantie! Na het ontbijt rijden we naar de wijk Coconut Grove. Een lommerrijke wijk met mooie lanen met hele grote bomen die elkaar raken boven je hoofd. Er staan heel veel huizen in Spaanse stijl. Echt weer een totaal andere wijk dan Miami Beach. Wij maken een rondrit door de wijk en komen onder andere langs Biltmore castle! Een prachtig hotel met zwembad en golfbaan. Je kon er lekker brunchen op zondag maar 90$ Per persoon vond we toch wel wat te gortig. Daar kreeg je dan wel 3 soorten kaviaar voor.  Wij rijden ook nog een stukje langs de “french village”  en de “dutch south african village”. In deze wijk ligt ook de Venetian Pool. Een natuurlijk zwembad, grotendeels gemaakt van koraalsteen en in Venetiaanse stijl. Prachtig. Daar willen we wel ff afkoelen. Dus ff later dobberen we heerlijk in het koele water van de “pool”. Volgende stop is Little Havanna. De Cubaanse wijk van Miami. Het toeristische stukje bestaat eigenlijk maar uit één straat met wat restaurantjes en winkeltjes. Doet niet echt heel Cubaans aan. Maar het wordt nog wel wat Cubaanser gelukkig. Want we hebben gelunched bij een Cubaans restaurant: Old Havanna en toen we daar net zaten begon het live bandje te spelen. 2 Mannen op leeftijd begonnen heerlijk swingende Cubaanse muziek te maken. Hartstikke leuk. Toch nog  Cuban feeling. Nadien lopen we nog ff rond en snuffelen we nog wat in de toeristische winkeltjes, maar dat hebben we zo gezien.  We eindigen de dag in de Dolphin outlet mall, waar we meteen maar wat Tommy shirtjes kopen. Hebben we weer genoeg om aan te doen.

De verdere avond zijn we in het appartement, gewoon rustig op de bank, ook fijn.  Morgen weer nieuwe dingen want dan checken we in op het cruise schip, weer iets heel anders dan Miami,

1. Mieke van Deursen Meulensteen:
    7 november 2019
    Geniet van de cruise....ik geniet van jullie verhalen 😘