Donderdag 7 december 2023 Orlando

7 december 2023 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen rustig op gestart, vandaag hebben we geen druk programma. We gaan in de loop van de ochtend naar het grote winkelcentrum Vineland 2 blokken verder op. In die wijk hebben ze alle winkels die je maar kan bedenken. Wel verzetten we twee maal de auto, zo groot is het terrein.

We starten bij de merkkleding winkels en kijken vooral rond. Maar kopen wel beide nieuwe schoenen. Na de koffie steken we een blok over naar de kleding winkels aan de overkant met minder bekende merken. Daar kopen we 2 broeken, om vervolgens nog een blok op te schuiven waar de super outlet winkels zijn, waar ze alle merkkleding en gadgets verkopen, die op de andere plaatsen onverkocht bleven, ze heten Burlington, Marshal’s of Ross. Daar is niets te koop voor ons. Na 4 uur winkelen hebben wij het gezien en gaan terug naar het appartement om te lunchen.

Tegen de avond willen wij naar Disney springs, het winkel en wandelgebied van Disney met vele restaurants wat voor een ieder toegankelijk is, zonder entreekaartje. Daar willen we eten bij Rainforest cafe, maar helaas is het vol en reserveren we een bij een ander restaurant: Paradiso 37.

Het is nog licht als we om 16.30 uur naar Disney springs rijden. Het is er gezellig druk en wij maken wat mooie foto’s van de kerstversiering en mooi aangelegde winkelstraatjes. Als het donkerder wordt, wordt het nog mooier buiten, duizenden lampjes gaan aan. Wouw!!! En hoe later op de avond, hoe drukker het is. En iedereen koopt wat en de meeste dragen kleding, rugzak of andere attributen van Disney. Wij vallen op met onze normale kloffie.

We eten bij Paradiso 37. Het eten is er redelijk, maar de ambiance is matig. De grote ruimte is fel verlicht met veel te veel lampen en dat eet ongezellig. Het steekt erg mager af tegen het sfeervolle van heel dit centrum.

Na het eten lopen we nog verder door, we zijn hier nu voor de 4e keer. Maar steeds bouwen ze het groter en is het weer veranderd. We blijven ons verwonderen over hoe mooi en groot Disney springs nu is geworden. We kopen een ding en het heeft niets met Disney te maken. Er zit ook een Coca Cola winkel en daar verkopen ze een kussen in de vorm van een VW bus en die gaat mee naar huis, voor op de achterbank in de VW Beetle!

Oei, toch wel meer spullen gekocht tijdens deze vakantie dan gehoopt, die extra koffer komt zo wel in zicht……