Maandag 27 november: naar San Juan, Puerto Rico

27 november 2023 - San Juan, Puerto Rico

Vanmorgen lekker rustig opgestart, uitgeslapen en dan naar het ontbijt. Nu de nieuwigheid van al die verschillende buffet stations er wel af is  zijn we snel klaar. Er is zoveel keus, zoveel te eten, maar t kan toch niet allemaal. Dus stappen we nu al over naar een simpele boterham, wat scrambled eggs en fruit. Meer dan genoeg.

Na het ontbijt lopen we nog even langs de sjieke winkels en de kunstcollectie aan boord die je ook kunt kopen. We halen een cappuccino en strijken neer op de dekchairs op het 5e deck. Heerlijk rustig, weinig mensen en ook geen muziek (ja we worden een dagje ouder, die rust is ook  best lekker). We komen pas tegen 6 uur vanavond aan in San Juan, Puerto Rico. Wel jammer zo laat, de tijd is dan echt beperkt om iets te zien en ook zal t al vrijwel donker zijn. Maar ja…… ze zullen echt niet voor onze wensen wat knopen harder gaan varen vrees ik

Tegen een uur of 11 zoeken we toch het zwembad weer op waar we heerlijk genieten van de zon bij 28 graden. We snappen heel goed dat ze thuis wat jaloers zijn, daar is t nu rond t vriespunt. Brrrrrrrrrr. Wij trekken de bakini aan en verhuizen een paar uur later van de zon naar een plekje in de schaduw anders worden we morgen voor kreeft aangezien. We lezen wat en kijken naar de activiteiten die rond t zwembad georganiseerd worden. Van golf tot gymen, van woordspelletjes tot waterballet. Ze doen allemaal maar, als wij maar niets hoeven 😉. Tegen een uur of 6 komt er land in zicht, maar het duurt nog tot half 8 voor we een voet aan wal zetten. Heel veel San Juan wordt t niet meer, maar we zijn er toch maar mooi geweest. Vanaf de pier kom je meteen in “old town” met zijn huizen in koloniale stijl in prachtige pasteltinten en van die aan t huis geplakte balkonnetjes. We lopen er een paar uur rond, bezoeken wat winkeltjes en natuurlijk het terras. Er zijn vele pleintjes en kleine straatjes en op veel plekken hangt al de kleurige kerstversiering. Dat brengt meteen meer sfeer. tegen half 11 zijn we weer terug op de boot.Het is nog heerlijk buiten, dus zitten we nog een tijdje op ons eigen balkonmet uitzicht op de lampjes van de stad en de haven van San Juan.

1. Henny:
    28 november 2023
    Geniet ervan. Prachtige foto's.