Vrijdag 24 november 2023 Schiphol/ Miami

24 november 2023 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Na de nacht door gebracht te hebben in een hotel bij Schiphol, zijn we vanmorgen om 7 uur in de shuttlebus gestapt. Op Schiphol was het al best druk en duurde het 1 uur voordat we door de douane waren. Gelukkig hadden we tijd genoeg. Om 10.20 vertrekt het vliegtuig naar Miami.
De vlucht verliep voorspoedig. We hebben enkele films gekeken, muziek geluisterd, wat gelezen en een  korte tijd geslapen.  Zo gaan de de 9 uur voorbij.

Bij aankomst in Miami was het bewolkt en 27 graden. Helaas was er geen materiaal voorhanden om ons uit het vliegtuig te laten en moesten we nog een 1/2 uur langer blijven zitten.
Bij de douane was het helemaal rampzalig. We weten dat het altijd even duurt voordat je de VS binnen bent, maar nu stond heel de hal vol mensen, meer dan duizend waarschijnlijk. En er waren maar 5 loketten open…. Die 2 uur wachten waren de 2 goedkoopste uren van de vakantie 😝.

Toen we daar eindelijk voorbij waren, hadden we meteen een taxi en deze bracht ons door de regen naar het hotel. Een verschil met thuis, dit was warme regen, maar die hadden we best kunnen missen.  We hadden liever Miami weer in de sunshine state.

Het Hilton hotel staat tegen over de Dolphin mall. Dus hoezo jetlag…. Het is black friday, dan ga je als 2 vrouwen toch niet naar bed. Dus inchecken, spullen op de kamer dumpen. O, geen kamer, we hebben een grote studio met alles er op en eraan. Maar van de keuken zullen we geen gebruik gaan maken.  Het bed zal het belangrijkste zijn aan het einde van de dag.

We steken de grote weg over en lopen de mall binnen. Het parkeerterrein is overvol. En binnen is het ook enorm druk. Veel mensen hebben karretjes vol spullen of zeulen met tassen. Wij kopen 2 shirtjes en eten Chinees. Verder kijken we vooral naar het koopgedrag van de anderen. Echte grote aanbiedingen zijn er niet of niet meer. In ieder geval niets voor ons.  Maar hier en daar staat wel een rij voor de winkel, voordat je binnen mag. Dus voor de Amerikanen valt er zeker wat te halen.

Om 21.00 uur ( in Nederland 3.00 in de nacht) zijn wij moe en steken de weg weer over en gaan slapen. We zijn 21 uur waker, dus de hoogste tijd.

1. Bianca:
    25 november 2023
    Na zo lang wakker slaapt ieder bed goed! Heel veel plezier.