Zaterdag 2 december 2023 Dagje zee

2 december 2023 - Nassau, Bahama's

Vanmorgen is de tijd weer teruggezet naar 6 uur verschil met Nederland. Voor ons betekent dit een uur langer slapen. Nu lagen we er gisteren op tijd in, dus zijn we voor 8 uur wakker. We rommelen wat in de hut en gaan rond 9 uur ontbijten. Het is spitsuur in restaurant. Maar wij vinden snel wat brood, een gebakken ei en yoghurt en hoeven de vlees en warme gerechten niet in de ochtend. We blijven ons verbazen wat andere in de ochtend allemaal weg eten… terwijl ze vaak smaller zijn dan wij. Het is niet eerlijk.

Daarna gaan we terug naar de hut. Vandaag is het de laatste volle dag op de boot en zijn we op de terugweg naar Florida en leggen we niet meer aan. We zitten heerlijk op ons balkon, verse cappuccino erbij en een boekje in de ochtend zon met een geweldig uitzicht over de oceaan. Zo nu en dan zien we een eiland, het zijn de Turkoise eilanden en later komen de Bahama eilanden voorbij.

Rond de middag gaan we naar het zwembad op dek 14. Daar zoeken we wel de schaduw op, want het is erg heet in de zon. We kijken naar de honderden gasten om ons heen en naar het entertainment. Dat varieert van een live band met mooie muziek, dans klas of spelletjes.

Ook is er een volleybal toernooi in het zwembad. Verschillende teams strijden tegen elkaar, de winnaar mag tegen het team van alle managers en de kapitein van het schip. Deze springen met de nette blouses met strepen op de mouwen aan het water in. Het gaat er fanatiek aan toe met veel aanmoediging want de gasten willen echt winnen. Toch hebben de managers en kapitein gewonnen.

Marielle maakt op een hele speciale manier individueel kennis met de kapitein Kirk…. Zij knielt voor hem neer. Of te wel ze gleed bijna onderuit omdat het nat is op het dek, net voor de uit het water stappende kapitein 🤣🤣🤣! Zo maak je wel indruk als gast. Gelukkig geen schade opgelopen🤭.

De rest van de middag gebeuren geen rare dingen meer en genieten we van de mensen, zon en zwembad. Hier en daar een alcoholvrije cocktail erbij, die bij ons ligbedjes wordt gebracht en verder geen wensen…..

Rond 17.30 uur gaat de zon bijna onder en kijken vanuit ons balkon naar een mooie zonsondergang.

We lezen nog wat en kleden om voor de avond en pakken de rest van de kleding weer in de tas. Helaas moeten morgen al vroeg de hut verlaten.

Maar de avond is nog lang en we hebben nog een vol programma  te gaan….

Na het diner treed de zangeres van gisteren nog een keertje op met mooie liedjes van de Diva’s van de soul in de grote hal.

Daarna lopen we door naar het theater om de afsluitende show van de cruise te bekijken: Een soort Cirque du Soleil met zang, dans en acrobatiek. Allerlei figuren aan hoepels, linten en palen en dan nog hoog in de lucht. Erg knap allemaal. Zoiets van don’t do this at home. Daarna is het nog silent disco, maar dat halen we vandaag niet meer. Ons bed roept…..