Zaterdag 25 november: Op naar de cruise

25 november 2023 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Gisteren vroeg in bed, dus vandaag al op tijd wakker, zo rond 6:30. We blijven nog lekker ff liggen en gaan een uurtje later douchen en ontbijten in ons Hilton Garden inn hotel. Aangezien onze UBER pas rond  11:15 komt lopen we nog even naar the dolphin mall aan de overkant van de straat. We lopen nog een paar winkels binnen,kopen een broek voor marian en een trui voor mij (vrij onzinnig hoor een trui bij 28 graden…maar wel leuk) en scoren een cappuccino bij de Starbucks. Netjes op tijd staan we klaar voor Carol, van de UBER. Zij brengt ons snel naar Fort Lauderdale, waar  de Celebrity Reflection ligt aangemeerd Das de 15 etages hoge cruiseboot. Wat een grote boot. Je kunt m niet eens in 1 keer op de foto krijgen. Het. Inschepen gaat in nog geen kwartier, daar kunnen ze bij de douane nog iets van leren!

We moeten ons eerst melden bij het “musterstation” (reddingsboten) zodat we al een keer op de juiste plek geweest zijn mocht t schip op een ijsberg lopen 🧊

(Of een ander noodgeval). Gezien de kans op ijsbergen klein is in het Caraïbisch gebied hebben we er wel vertrouwen in.

Hierna gaan we door naar het Ocean view café, daar is de buffetlunch. Het is groots. Je kunt er kiezen uit allerlei verschillende “stations” van pizza tot brood, van Aziatisch naar speenvarken. En daarna nog een hele bar vol gebakjes, ijs en taarten.  We eten brood en een gebakje/ Italiaans ijs. Want 2x warm eten per dag is wel heel veel. Hierna lopen we rond over het schip om een beetje beeld te krijgen van wat waar is. Het is nog een hele trip over die 15 etages met overal restaurants, barretjes, zwembaden met bubbelbad en heel veel loungeplekjes. Dat moet goed komen deze week.

Na de lunchen kunnen we naar onze hut. Meteen komt er al iemand aanrennen om te vragen of hij nog iets voor ons kan doen…..wat een service, ‘t voelde bijna bezwaard.. De hut is mooi, ruim en met een balkon met uitzicht.

We luieren even en op t moment dat we wegvaren gaan we snel naar de bovenste etage om te genieten van t uitzicht.  Een mooigezicht: de skyline van Miami onder een roze lucht met de donkere wolken erboven.

Vanavond eten we in het “nette” restaurant : Opus. Een prima 3 gangen menu met genoeg keuze. Na een afsluitend drankje luisteren naar een bandje met rumba/cubaanse muziek, hiermee sluiten we af, en gaan nog even lekker relaxen op onze kamer. Een goede start!