Zaterdag 9 december 2023 Miami

10 december 2023 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen alles weer in de auto gepakt en afscheid genomen van Orlando. De afstand naar Miami is 380 km voor vandaag. We nemen de tolweg en dat schiet op. Daar mag je 112 km/uur. Terwijl op de highway je vaak maar 90 km/uur mag. Gelukkig is het in Orlando niet druk en zijn we snel de stad uit. Onderweg is het wisselend bewolkt en zo nu en dan zelfs een buitje. Het is wel weer warmer, 28 graden.

We rijden na het stedelijk gebied een groot deel door het groen, langs meren en kleine dorpjes. Bij Fort Lauderdale wordt het weer stedelijk en ook drukker op de weg.

Richting Miami komen we in de file of langzaam rijdend verkeer. Dan schiet het niet meer op en komen we stapvoets dichterbij Miami beach. Wat blijkt, het is niet alleen weekend en druk op het strand, maar er is ook een grote jaarlijkse kunsttentoonstelling, net deze week en dat is op het strand. Een uur later dan gepland, parkeren we de auto in de buurt van het centrum en de boulevard.

We lunchen bij bakker Paul in de hoofdstraat. Maar het brood en het vlaatje is bij bakker Paul in Frankrijk toch wel wat knapperiger. Ze hebben vast de Franse bakker niet over laten komen.

We lopen door de art deco wijk naar het strand. Daar maken we natuurlijk een mooie foto met ons erbij, bij een van de vele kleurrijke strandwacht huisjes. En kijken even naar het mooie blauwe water en het strand. Het is druk op het strand.

We lopen verder over de boulevard en drinken wat op een terrasje. We kijken naar de mensen om ons heen. Wij hebben duidelijk te veel kleding bij en aan. De ene dame is nog schaarser gekleed dan de anderen. Te kleine bikini’s met een net erover is echt in hier op de boulevard. En de maten zijn zowel S als XXL. Wij hadden meer dan de helft van onze kleding thuis kunnen laten, want die lijkt hier echt overbodig.

We lopen nog een stuk over de boulevard en spotten nog enkele hele dure sportwagens, want het is hier zien en gezien worden. Dus showen met je car van enkele tonnen hoort er bij, dus Ferrari, Lotus, De Tomaso, Maserati en Lamborghini. We komen het allemaal tegen. Maar wat vooral mooi is hier, zijn de art deco gebouwen. We maken nog enkele mooie foto’s en genieten van de omgeving. Rond 6 uur besluiten we de stad uit te rijden, maar dat willen er vele rond deze tijd. Heel Miami beach staat dicht en het duurt lang voordat we uiteindelijk over de brug kunnen om het eiland te kunnen verlaten. In het centrum van Miami is het ook druk, zelfs op de tolweg staat het dicht. Waarschijnlijk vooral omdat we hier en daar wat kop en staart aanrijdingen tegen komen en dat geeft opstoppingen….  We doen er in plaats van een klein 1/2 uurtje naar ons hotel in de buurt van het vliegveld, meer dan 1 uur over.

Bij de Nuvo suites boeking we in en brengen we de spullen naar de kamer. We steken daarna de weg over en gaan eten bij de plaatselijke Diner Fuddruckers. Deze is druk bezocht en ziet er uit als een Amerikaans sportcafé met soort mcdonals bestelbalie en pieper systeem. Een beetje rare combi met hele vreemde naam. We eten salade, vis en gebakken aardappels.

In het hotel krijgen we het voor elkaar om alles in onze tassen te krijgen en hoeven we geen extra tas of koffer aan te schaffen. Wel hebben we de max van onze koffer inhoud en het aantal toegestane kilo’s bereikt!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henriette:
    10 december 2023
    Wat een actieve dag! Heel leuk verhaal weer! Geniet van de laatste dag en goede reis terug! ( naar de kou!🤨)