Zondag 26 november 2023 At sea!

26 november 2023 - Nassau, Bahama's

Vandaag zijn we onderweg naar de Caribische eilanden. De hele dag op zee, dus alle tijd om te relaxen. Gelukkig konden we langer slapen en worden we pas om 7 uur wakker. De tijd is hier ook een uur later en verschilt nu 5 uur met Nederland.

We ontbijten met brood, terwijl veel van de Amerikaanse gasten hele warme maaltijden wegwerken.

Het weer is wisselt in de ochtend met een enkele bui. We starten bij het binnen zwembad. Maar in die hal is het wat frisjes. Na een 1/2 uur trekt het open en gaan we op een bedje bij het buiten zwembad liggen. Lekker warm in de zon 🌞 met 27 graden, vooral veel insmeren. Entertainment is er volop om ons heen. Muziek en dans, een groepje Caribische mensen tonen hun dansmoves. Maar ook spellen zoals golf met een doel in het zwembad, waar vooral de mannen strijden om de eer.

En natuurlijk kunnen we volop mensen kijken. Naast ons zijn de golden girls op hoge leeftijd neer gestreken. Vier Amerikaanse vrouwen van 80 plus volledig met zonnehoed en grote zonnebril. Geweldig om te zien. En natuurlijk meteen het bewijs dat we nog heel lang op cruise kunnen….

Het is een bont gezelschap op het schip dus een lust voor het oog. En de gay community is rijk vertegenwoordigd. Dus zoals wij dat noemen, a lot of family in the house.

In de middag verhuizen we naar de schaduw zijde. Gelukkig zijn er ook voldoende ligbedjes uit de zon. 0m 17 uur zijn we uit gekeken en gelezen en gaan we naar onze hut. Ook daar hebben we een balkon en kunnen we heerlijk op de ligstoelen genieten van de blauwe zee en van enkele aalscholvers die met de boot mee vliegen.

We kleden ons chiquer aan en gaan vanavond dineren in een speciaal restaurant waar ze in een projectie op de tafel een voorstelling presenteren.

We zien een kleine chef-kok over de tafel lopen en heel verhaal vertellen over het eten en waar het allemaal vandaan komt. Erg leuk om te zien. Ook maakt hij ons eten klaar, wat later ook zo wordt opgediend. Zeer kleurrijk schouwspel van 2 uur lang en lekker gegeten.

Daarna hebben we in foyer meer gezongen met de singalong van Queen nummers met honderd mensen. Ook erg gezellig.

Een avond wandeling over het dek met volle maan is ook echte een aanrader. Om vervolgens uit te komen in het theater, waar net een muziek en dans show start.

We sluiten de avond af met een uurtje swingen op de dansvloer in de silent disco. Je kunt kiezen uit 3 muziek stijlen en iedereen staat te swingen met verschillende muziek en mee te zingen. Erg gezellig en leuk om te doen!

Vandaag zijn we eindelijk de jetlag zowat kwijt en blijven op tot 23.45.

Dat is toch veel later dan de 21 uur van de vorige dagen.

Op zo’n dag op zee, hoef je zeker niet te vervelen op de boot. Er is de hele dag wat te doen.