Zondag 3 december: terug in Florida

3 december 2023 - Daytona Beach, Florida, Verenigde Staten

Helaas is onze cruise vandaag voorbij. Om 7:30 moeten we de hut uit zijn en na nog een laatste ontbijtje staan we tegen 9 uur op de kade met onze tassen. Daar hebben we een Uber geregeld ( dat werkt prima!) die ons naar de luchthaven van Fort Lauderdale brengt. Daar halen we onze huurauto voor de komende week op. Het regelen daar gaat vlekkeloos en 20 minuten later rijden we weg  in een pikzwarte JEEP grand Cherokee, wat een bakbeest. We hadden een standaard SUV besteld, maar dit gaat toch echt wel boven ons idee van “standaard”. We klimmen in de auto en rijden richting het noorden, naar Daytona beach alwaar we voor 3 nachtjes geboekt hebben bij Bahama House (we blijven nog even in de Caribische stijl). We stoppen eerst even bij de Walmart om gewoon rond te kijken (altijd leuk zo’n mega supermarkt) en een paar boodschapjes te doen. (Totaal 30 dollar, zo goedkoop waren we nog nooit bij de Walmart).

De rit naar Daytona beach is 400 km, dus we maken niet veel stops onderweg. Één plas en eet pauze. De laatst 30 km gaan we van highway “95” af en nemen de “1” langs de kust. We rijden dan door verschillende stadjes en industriegebied. Maar hier vrijwel allemaal laagbouw, geen woontoren. Behalve aan de kust zelf waar natuurlijk iedereen uitzicht op zee wil hebben. Als we er bijna zijn bedenken we dat we echt niet weer naar een restaurant willen en stoppen nog een keer bij de supermarkt om brood, boter, kaas en kipfilet gte kopen. Meer dan genoeg om vanavond lekker simpel te eten.Nog wat fruit erbij en we zijn helemaal klaar.

Aangekomen bij het Bahama House checken we in bij een erg Amerikaanse dame, (volgens ons stemt ze Trump, zoiets) Onze studio met keukentje ligt op de bovenste verdieping en vanaf daar hebben we op het balkon een prachtig uitzicht over de oceaan. Helemaal links van ons zien we de auto’s op het strand rijden/scheuren. Dat is iets wat hier, en nergens anders in de USA, mag. Voor nu zien we alleen wat rode en witte lichtjes, maar mogelijk morgen meer.

Tegen 7 uur smeren we onze boterhammetje en genieten van het simpele en de rust. Ook helemaal prima zo.

1. Ellis en Jet:
    5 december 2023
    Jullie avonturen weer gelezen en de foto’s bekeken. Klinkt als een hele leuke vakantie! Wat een overgang van dat schip naar bakbeest van een auto maar ook weer leuk! Geniet ervan!