18 en 19 april vertrek richting Spanje

18 april 2023 - Veldhoven, Nederland

Dinsdag 18 t/m Woensdag 19 april: onderweg naar Spanje

18 april: Na een roerige tijd starten we vandaag met onze kampeer vakantie door Spanje. We gaan een rondje maken door de noordelijke helft van Spanje (zo’n beetje) en hebben hiervoor ongeveer 6 weken de tijd genomen.

Al voor 8 uur haken we de sleur hut aan en vertrekken richting de zon. We gaan richting Spaans Baskenland naar de mooie ruige kusten daar en steden als Bilbao en San Sebastián (ofwel Donostia). Het allereerste begin gaat voorspoedig, maar niet voor lang want al voor Antwerpen geeft de TomTom een file aan van een uur vertraging. Grrrrr….. Maar TomT geeft ook een alternatieve route zuidelijk van Antwerpen aan, scheelt ruim een half uur. Dus die route maar gekozen. Uhhhmm, wel jammer dat deze door Antwerpen zelf rijdt. Met de caravan erachter toch iets minder prettig! Maar Marian is een kanjer en rijdt gewoon dwars door Antwerpen zuid en inderdaad dat scheelt een half uur. Verder gaat het prima en schiet het, voor “caravan” begrippen lekker op, tot……. Parijs, want ook daar beaucoup de bouchon, ofwel één grote file. Alles voegt van links en rechts in, motoren schieten links en rechts voorbij en invoegen over driedubbel doorgetrokken strepen, heel normaal.Maar uiteindelijk komen we rond half 7 aan bij kasteel camping le petit Trianon. Erg schattige en vrijwel lege camping na 700 km rijden net voorbij Tours. De enige anderen die er staan is een Nederlands koppel met exact dezelfde caravan als wij hebben. Grappig! We zijn moe van het rijden dus verder doen we nix meer: koken, eten, slapen….

19 april

Vandaag nog 540 km naar Orio, een klein kust dorpje in Spaans Baskenland (en ja,er is ook een stukje Frans Baskenland (weer wat geleerd). Vandaag gaat t een stuk voorspoediger en halverwege de middag zetten we de hut neer op plaatsje 5 van de camping. Uitrusten in het zonnetje. Vandaag hier een graad of 20, dus korte broek kan (net). Lekker uitrusten. Na het eten lopen we nog even naar het strandje en langs de haven, die net naast de camping liggen. En dan lekker weer nix.