Dinsdag 16 mei Salou en strand

16 mei 2023 - Salou, Spanje

Vandaag is het wederom stralend blauw en heerlijk warm.

We genieten van de eigen sanitair op de plek. Echt heerlijk de douche bij de deur.

Na het ontbijt gaan we op pad en eerst de auto wassen, want die heeft erg veel vogelpoep opgelopen van het kamperen in het bos. En heel veel stof plakt er aan alle kanten aan. Na de wasbeurt ziet hij er weer glimmend uit. Dan weer de weg terug zoeken, want we waren op weg naar een kampeerwinkel en die reden we voorbij omdat de ingang direct aan de afrit van de snelweg  lag en daar waren wij niet op bedacht. Dus snelweg weer oprichting noord, daar over het viaduct weer terug naar zuid en dan weer hetzelfde voorbij de winkel en terug naar de juiste afslag. Na dit 8-tje slaan we deze keer wel op tijd bij de afrit af, meteen de parkeerplaats van de winkel op.

We moeten een nieuw waterpompje, want de onze maakt een hoop kabaal en maken hiermee de camping waker…

Nadat we alles hebben gevonden en ons afvragen waar we moeten afrekenen, komt er een Nederlandse winkelmevrouw naar ons toe. Die meteen uitlegt dat daar ook een caravan stalling en verkoop van caravans bij hoort. We komen vaker Nederlanders tegen die hier werken en wonen. Ook al 2x bij het inchecken op een camping of in de bediening in winkel of restaurant. Ik snap dat wel met dit heerlijke weer hier….

We rijden verder door wat kleine weggetjes langst olijfboomgaarden en komen midden in de stad Salou uit. Gelukkig ziet dit er mooier uit dan Benidorm. De gebouwen zijn max 5 etages hoog, goed bijgehouden en geen zatte Engelse mannen, maar meer ouderen en jongere echtparen van allerlei landen.

De boulevard en strand is lang gerekt en deels toeristisch ingericht met restaurantjes en winkeltjes. We zoeken eerst een terras voor de gebruikelijke cappuccino en moet er in toeristische gebied altijd bij zeggen dat er geen slagroom op hoeft. Het is al echt warm in de zon 🌞.

We lopen een stuk over de boulevard en winkelen wat. Passen wat kleding en kopen een korte broek voor Marian.

In de middag is het strand goed vol, want het is heerlijk strand weer met 28 graden vandaag. We nemen weer plaats op het terras, maar deze keer in de schaduw en lunchen met de een tosti en de ander garnalen.

Onderweg stoppen we bij een hele grote supermarkt Carrefour en doen onze boodschappen.

Daarna terug naar de camping omkleden en 20 meter lopen naar het strand. Heerlijk in onze luie stoel kijken we naar de schoolklassen, die allerlei waterspelletjes doen voor onze neus.

Marielle stapt de zee in, maar tot knie hoogte, want die is echt nog fris in mei.

De rest van de middag brengen door op het strand, totdat rond 18 uur de zon weer achter de wolken schiet.

Bij de hut koken we zoals elke avond en eten lekker buiten. Sangria erbij en de avond is weer geslaagd.