Zondag 22 mei Toronto

22 mei 2022 - Toronto, Canada

Op zondag is het een stuk rustige in de stad. Onze dag begon ook wat later met een ontbijt buiten de deur. De een eet yoghurt, de ander tosti. Het regent en het is fris. We besluiten terug te lopen naar het hotel en om wat warmere kleding aan te trekken. Gisteren was het bijna 30 graden en vandaag de helft. Nadat we de juiste spullen bijons hebben voor een hele dag en een paraplu hebben gekocht, pakken we de metro naar het hoofdstation: Union station. Vanuit daar lopen we naar de haven. We hebben afgesproken om de dag verder door te brengen met Ton, Ton en neef Freek. Die inmiddels vannacht terug is gekomen uit Vancouver. En zijn ouders en ons weer voor het eerst ziet dit jaar.

We pakken met z’n vijven de veerboot naar centre island, 20 minuten varen voor de kust in het enorm grote Ontario meer.  Daar starten we met koffie en praten we even bij met Freek. Dan wandelen we door een mooi aangelegd park met meren, bruggetjes, fonteinen en bloemen naar de andere kust. Verder bekijken we nog een klein pretparkje en stappen in de gondel, die een stukje van het eiland laat zien en een mooie skyline van Toronto. Inmiddels is het droog en wordt het lichter. We drinken nog wat bij de haven en genieten van het uitzicht voordat we de veerboot weer terug nemen.

We besluiten wat te gaan eten bij distillery district. Maar de bus wil maar niet komen. We lopen een halte verder en na veel geduld komt er alsnog een bus. En dat gaat ons vandaag nog vaker treffen…

Freek weet een leuk Mexicaans restaurant: Tequilaen die weten meer mensen te vinden, dus moeten we 25 min wachten voordat er een tafel op het terras vrij is. Het eten is er heerlijk en de omgeving schitterend aangekleed in Mexicaanse stijl. Inmiddels komt de zon wat door!

Vanavond gaan we naar in ijshockey wedstrijd in de voorstad Hamilton waar Freek heeft gestudeerd. We zoeken de bushalte weer op en ook daar duurt het erg lang voordat er een bus verschijnt. Met als gevolg dat we de bus naar Hamilton missen en 45 min moeten wachten op een volgende mogelijkheid, de lange afstand bus.

Om 18.30 uur pakken we dan als nog de bus, om 50 minuten later uit te stappen in Hamilton. De buschauffeuse had er geen zin in en stopte 2 haltes later dan onze bedoeling was. Zo halen we die 20 duizend stappen elke dag wel…..

Bij het stadium bleek dat de de eerste van de 3 periode hadden gemist. De thuisclub Bulldogs stond al met 2-0 voor.

We keken onze ogen uit in het stadium, er werd zeer fanatiek gespeeld en het publiek ging regelmatig uit hun dak. Vaak was de puck allang elders, maar was het gevecht, geduw en getrek nog bezig tussen de twee clubs, onder aanmoediging van het publiek. Uiteindelijk werd het 5-0 en hebben wij niet veel van de spelregels begrepen. Maar een enorme leuke avond gehad.

De terugweg verliep gelukkig soepeler en kwam de bus netjes op tijd en zette ons af bij het hoofdstation. Ton, Ton en Freek pakte een taxi naar de camping. Zij hebben inmiddels de camper al opgehaald. Wij pakken de metro terug naar het hotel. Om 12 uur vielen de ogen snel dicht.

1. Ellis:
    31 mei 2022
    Wat leuk. Familie treffen in Toronto. Hoe ver van huis…
  2. Marian en marielle:
    5 juni 2022
    Niet gepland maar meer toevallig dat het zo uit kwam, wel heel gezellig dat we een deel samen op pad konden. Inmiddels zijn zij weer thuis.