18 november Key Largo naar Key west

19 november 2019 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Vandaag is de af te leggen afstand maar 90 mijl. Dus niet ver. We hadden een snorkel trip geboekt bij pennenkamp national park, maar helaas gaat deze niet door omdat er te weinig klanten zijn. Heel erg vonden we het niet, want het was erg vroeg om 8 uur starten en daarvoor nog 15 mile terug rijden en het was grijs in de ochtend. Dus lekker wat langer geslapen. Tenminste dat was de bedoeling,maar dan moet je wel de wekker afzetten....... Dus gewoon om 8 uur wakker geworden en even naar de supermarkt om broodjes te halen voor het ontbijt. Daarna op pad over de vele bruggen en eilandjes van de Keys. Eindelijk na 5 grijze en frisse dagen is het zonnetje er weer en dit weerspiegelt prachtig in de zee. Het water kleurt  turkoois in vele verschillende tinten. De eerste stop is bij Robbies Marina. Daar zijn wat winkeltjes in Ibiza style, een leuk  restaurantje en een klein haventje. We drinken er eerst wat en gaan dan naar de aanlegsteiger. Daar kun je voor 4 dollar een emmertje met 6 vissen kopen en die kun je daar voeren aan de tarpons die daar zwemmen. Tarpons zijn hele grote roofvissen. Ze varieren van 75 cm tot een enkele van meer dan 1,5 meter, gigantisch. En zij lusten wel een visje. Als je de vis vlak boven het water houdt springen ze omhoog om de vis snel te pakken. Maar zij zijn niet de enige kapers op de kust. Er zijn ook tientallen pelikanen die wel een hapje willen mee-eten. Dus het is oppassen geblazen als je met je emmertje rondloopt want die pelikanen jatten ze zo weg. Wij rijden weer door over die prachtige highway 1. Tegen 15 uur zijn we in KeyWest bij guesthouse Angelina. Het is  inmiddels al de derde keer dat we hier zijn en het blijft een prachtige plek. Het oude victoriaanse huis is lichtgeel geverfd en heeft een veranda om het hele huis. In de tuin staan vele palmen en andere tropische planten. Liefst duiken we direct ff het zwembad in, maar net op het moment dat we aankomen gaan ze in de tuin de palmen snoeien en dan mogen we ff niet de tuin wegens rondvliegende takken. Dan maar ff in het zonnetje op ons terrasje. Iets na 5en lopen we richting Mallory Square. Dat is het centrale plein in KeyWest. Daar wordt elke avond de zonsondergang gevierd. Er treden meerdere straatartiesten op en er is live muziek. De zon zakt langzaam in de zee en de hemel kleurt in allerlei tinten roze, rood en oranje terwijl de bootjes voorbij varen. Fantastisch sfeertje daar op het plein. Als de zon helemaal weg is lopen we naar een nabijgelegen Cubaans restaurant waar live muziek wordt gespeeld. We eten er onze buik weer rond en drinken een sangria erbij. Mmmmmmmm. We lopen terug via Duval street, de belangrijkste straat van Key West, vol met winkels, barretjes en ook hier veel live muziek. We zitten een tijdje bij de beroemde bar van Sloppy Joe, waar gezellige muziek gemaakt wordt uit de 80s en drinken een (niet virgin) versie van een frozen daiquirie (marielle) alvorens we de weg naar Angela street weer terug gaan vinden. Dat gaat nog best goed na 2 borrels alcohol en zelfs dit verhaaltje wordt nog geschreven, maar dan is het toch wel echt uit met de pret.  Morgen is er weer een dag!

1. Henriette:
    22 november 2019
    Echt vakantie! Dus jullie drinken wel sangria!