19 maart 2022

20 maart 2022 - Veldhoven, Nederland

Helaas zit onze vakantie er weer op.

Na het ontbijt worden we om 8 uur alweer opgehaald en naar het vliegtuigveld van Kittila gebracht. Het is een heel klein vliegveld waar 10 vluchten vandaag vertrekken. In de vertrekhal zitten dan ook alleen Nederlanders, die met dezelfde vlucht van 10.30 vertrekken.
De vlucht verloopt voorspoedig en met flink wind mee zijn eerder op schiphol dan gepland. Helaas moeten het vliegtuig wachten op een plek aan de gate, dus hebben we geen voordeel bij deze snelle vlucht. Wij moeten van het uiterste puntje van het vliegveld naar diagonaal de andere zijde lopen. En dat is echt een heel lang stuk! Ook de koffers moeten van heel ver komen, dus al met al, staan we buiten veel later dan gehoopt. Een beetje haast hadden we wel, want het kattenpension is op zaterdagmiddag en zondag dicht. En we willen graag Jip thuis maar voor sluitingstijd gaan wij niet meer halen.

Ook bij de bus naar lang parkeren is het druk en in de volgepropte bus lijkt corona wel helemaal verleden tijd. De auto hebben snel terug gevonden ondanks dat hij onder het sahara zand zit.

We rijden naar huis zonder file en thuis wordt Jip door Jolanda van het pension aan de deur afgeleverd. Extra service van de zaak.

Wij zijn weer thuis en hebben een prachtige reis gehad waar we nog vaak over zullen napraten.