Dinsdag 2 mei richting Valencia

2 mei 2023 - Puçol, Spanje

Vanmorgen de boel weer ingepakt en afscheid genomen van de wolkenkrabbers van Benidorm. Het was geen droevig afscheid!

We rijden de stad uit en volgen de A7 noord. We hebben een camping geboekt 20 km noordelijk van Valencia. Het is maar 2 uur rijden. Helaas is het druk op de randweg bij Valencia en staan we in de file. Gelukkig niet zo lang.

We rijden de grote stad voorbij en komen in het landbouw gebied van Spanje. Kilometers, zover je kunt kijken liggen er velden met sinaasappelbomen. En zo nu en dan bomen met citroenen of olijven. Het landschap is weer ook vlakker en dus erg vruchtbaar.

Dit gebied noemen ze hier de Huerta Espana (de moestuin van Spanje). Ze verbouwen er ook veel rijst voor de paella.

Als we bij de camping aankomen is het vroeg in de middag en binnen no time is de boel uitgeladen en de luifel aan de hut. We zijn inmiddels een goed geolied team en het is jammer voor buren die er  echt voor gingen zitten, om te kijken wat die dames deden. Maar er viel weinig te zien. De mover zet de hut op zijn plek en wij hoeven alleen de luifel aan te schuiven en de stoelen en tafel buiten te zetten… Helaas buren geen lange voorstelling met vechten met voortent en uiteindelijk met elkaar….. Zoals we bij andere stellen wel eens zien.

De camping heet Valencia maar ligt in het dorp Pucol, waar het toerisme nog geen rol speelt. We zitten 200 meter van het strand en het is hier enorm rustig.

In de middag lopen we naar de boulevard en zien alleen lage huizen aan het strand. Geen horeca of strandbedjes en zeker geen  zatte Engelsen.… Eigenlijk bijna niemand. Wat een immens verschil met Benidorm. Hier blijven we dan ook langer staan, minimaal 1 week. Om de omgeving en Valencia te bekijken en heerlijk te genieten van strand en zwembad.

In de avond koelt het flink af. Overdag was het 25 graden, maar in de avond als de zon verdwijnt dan zakt het onder de 20 graden met een windje van zee, voldoende reden om binnen te gaan zitten.

Marian wilde de lampjes aan de voortent nog even aan doen, maar dat had ze beter niet kunnen doen.

Bij het naar buiten gaan verzwikte ze haar enkel op het treeplankje en viel. Het gevolg een dikke bult op de enkel en een pijnlijke voet.

Hopelijk is er niets stuk.

Na wat koelen en met wat paracetamol  toch geen slapen en hopen dat het morgen wat beter gaat….

1. Thia:
    3 mei 2023
    Hopelijk ging het vandaag al wat beter met je enkel Marianne! Rustig aan! Groetjes Thia.
  2. Henriette:
    4 mei 2023
    Wat een pech met de enkel! Maar jullie willen nu een week daar blijven,dus lekker uitrusten. Hopelijk gaat het al wat beter.👍🍀
  3. Henriette:
    4 mei 2023
    Weer leuk verhaal! Beterschap!