Dinsdag 2 okt. 2018 Fun in the sun, dagje op zee.

2 oktober 2018 - Half Moon Cay, Bahama's

Vandaag vaart de boot de hele dag op zee. Hij vaart letterlijk een rondje, want de eilanden van de Bahamas liggen niet zover van Miami dat je een extra dag nodig hebt om er te komen. Maar de cruise is gewoon een dagje verlengd met vertier op de boot. En dat is er in overvloed. Je hoeft je nooit te vervelen. Wij starten met rustig opstaan en beslissen om het ontbijt in het sjieke restaurant op het 3 e dek te gaan nuttigen, waar we gisteren ook hebben gedineerd. Helaas is de menu kaart vooral brunch en heel veel warme gerechten zoals macaroni en vlees en vis. We besluiten te kiezen om op dek 9 te gaan ontbijten, daar is een buffet en de keuze is reuze. Je zou toch elke dag zoveel keus hebben. Niet alleen waar maar ook nog wat, puf dat zou ingewikkeld worden. We nemen vandaag brood met kaas en een yoghurtje met muesli na. Gewoon lekker en de rest komt later wel, de dag is nog lang.

Vandaag hoeft er niets, dus pakken we de zwemspullen en gaan naar het dek met de honderden ligstoelen. Ja, op zo’n boot ben je nooit uniek. Je doet alles met velen. Er zitten 2500 man op die boot en alles is er op ingericht. En rust heb je ook niet lang, want ook de dj is weer van de partij en maakt ook een party. En dat om 11uur in de ochtend. Wat kunnen die mensen toch feesten. Daar kunnen wij nog wat van leren. Wij zijn te nuchter en bescheiden. Hier dansen de latin mensen met alle rondingen die ze bijna allemaal ook hebben, heel trots in bikini.

Nou een voordeel, wij zijn hier kleintjes bij, dus maken ons niet druk om gezien te worden. Maar dansen in bikini, gaat voor ons toch wat ver...

We smeren veel zonnebrand, want ook op zee is het heet en brand de zon fel. Zo nu en dan een duik in het zwembad koelt gelukkig goed af. We lezen wat en als we honger krijgen lopen we nog een keertje naar het buffet. Honger en dorst hoef je niet te hebben op de boot. Eten is alles inclusief en drank sommige niet alcohol drankjes, dus voor ons prima.  Maar we houden het op een salade want ja, er past niet alles in onze maag en dat is maar goed ook.

Later op de middag zoeken we de schaduw op, want de huid heeft genoeg te voortduren gehad. We gaan naar het dek voor 21 + daar is het rustig en minder zon,maar helaas boven op het schip, 12e  etage dus veel wind. Je moet je tijdschrift goed vast houden om te kunnen lezen....

Rond 7 uur zijn we gedoucht en kijken we naar de zonsondergang vanaf ons balkon met een drankje erbij. Ook romantisch👍🏼.

We dineren vanavond in stijl, iedereen heeft de mooiste kleding uit de koffer gehaald en ze zien er fantastisch uit. Veel galajurken en smoking. Ook wij hebben onze nette kleding aan. Iedereen gaat vanavond eten in het sjieke restaurant en daarom moeten we wachten met een pieper tot we aan de beurt zijn.

We eten heerlijk en gezond een visje en een vegetarisch gerecht. Met een crème Brule na. De obers treden op tijdens de maaltijd en naast ons zitten een stel doorwinterde cruise gangers van 70+ en geven overal commentaar op. Het lijken die 2 opa’s van de muppetshow wel.

Wij amuseren ons kostelijk. Zeker omdat we de enige Nederlanders zijn aan boort, dus wij kunnen in eigen taal, over iedereen wat kwijt...

Na het diner gaan we naar het theater, daar is een show met muziek en dans vanavond. Het is echt een groot theater met 3 verdiepingen stoelen en er is zoals overal bediening. De drankjes worden overal bij je gebracht, of je nu bij het zwembad ligt, bij het eten zit of in het theater. Je hoeft niets te doen zelf, en je mag niets opruimen. Dat zal thuis weer wennen worden...

De show is echt Amerikaans, met veel glitter en glamour treden de schaars geklede vrouwen op en de gespierde dansers maken met beeld compleet. Ze zingen liedjes van steden uit USA en de verschillende muziek stijlen uit het land. We zien line dancing voorbij komen, maar ook Elvis of New york, new york enz. Om 23 uur houden wij het gezien en gaan naar onze hut.

Ook van de hele dag niets doen, wordt je erg moe.....