Donderdag 14 november Orlando naar Clearwater.

15 november 2019 - Clearwater, Florida, Verenigde Staten

Vandaag verlaten we het mooie huis in Orlando en gaan richting west kust. We zijn allemaal nog een beetje moe van de laatste drukke dagen, dus starten we traag op.

We rijden over de snelweg en een aantal grote bruggen naar een landtong waar de stad Saint Petersburg op ligt. Daar is een museum met werk van Dali. Een rijk echtpaar heeft de vorige eeuw zijn werk verzameld en aan dit museum geschonken.

Nadat we in Spanje al zijn museum huis en het museum in Figueres hebben bezocht, is nu deze tentoonstelling aan de beurt. Zijn oude werken met olieverf zijn minder interessant voor ons, maar na 1940 heeft hij veel fantasie gebruikt en hebben alle schilderijen vele verborgen facetten die met een speciale app uit het schilderij worden gelicht. Ook is er een virtual reality show waarin jezelf in een schilderij staat. Erg mooi.

Na de lunch rijden we verder naar het haventje van St. Johns pass. Daar is een oud vissershaventje na gebouwd met leuke winkeltjes en barretjes. En heel veel pelikanen en andere grote vogels. Erg mooi om naar te kijken als deze opstijgen en landen om een visje te vangen.

We rijden noordwaarts over eilanden met bruggen en komen langs hele mooie houten strand huizen in allerlei verschillende kleuren. In Clearwater checken we in bij ons hotel. We hebben een geweldig uitzicht vanuit ons terras. We zitten namelijk direct aan de haven en kunnen zo over de steiger lopen vanuit de kamer. Daar gaan dan ook volop van genieten.