Maandag 1 oktober: “Cruising on the Loveboat”

1 oktober 2018 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Ontbijt doen we vanmorgen op de hotelkamer met de restjes van het brood, de jam en de pindakaas die we eerder kochten. Omdat we pas rond 12:30 aan boord gaan hebben we nog ff de tijd. We steken nog een keer de straat over naar BaySide, het winkelpleintje met zijn restaurantjes aan de haven. We wandelen nog even rond, drinken een koffie en genieten van het uitzicht op de bootjes. Maar dan wordt het toch echt tijd om richting de boot te gaan. We laden onze tassen in een taxi die ons naar de kade brengt. Dat is maar een klein stukje, 10 minuten, maar de chauffeur kiest een extra omweg over de snelweg. We hoeven echt niet via het vliegveld hoor. Ik wil net een opmerking maken over het omrijden als hij toch alweer snel de snelweg afgaat richting de haven. (wrs heeft hij gehoord dat wij het er samen over hadden dat er iets niet klopte in zijn route). Volgens de man van het hotel zou dit ritje 10-15 dollar moeten kosten. We tikken echter af bij 20 dollar. Hij krijgt echt geen fooi, die heeft hij zelf al toegevoegd. Het is jammer dat je toch altijd alert moet zijn en moet laten blijken dat je merkt wat er gebeurd bij zo’n taxi.

Best spannend om op zo’n grote boot te gaan. Het is net zo’n procedure als op het vliegveld met security checks en paspoort controle’s. Maar het gaat vlot en binnen een half uur zetten we de eerste stappen aan boord. Wat een gigantisch schip. 11 etages hoog, minstens 100 meter lang, heel veel restaurants en eetplekken en meerdere bars, zwembaden, bubbelbaden en (wat me misschien nog wel het meest verbaasd) zelfs een midgetgolfbaan. De kamers zijn nog niet klaar, maar er kan al wel gelunched worden: friet met hamburgers, pizza, taco’s een heel buffet toetjes........ het kan niet op. Omdat bijna iedereen nu al aan boord is staan er direct ook grote rijen bij het eten. Wij kiezen dusvoor een gebakje als lunch, daar is geen rij. Om 13:30 mogen we de hut in. Die ziet er prima uit, met een flink bed, een bankje en een balkonnetje met 2 stoeltjes en een tafel. We rommelen wat, drinken wat op het balkon en gaan verder met het schip verkennen. Wat groot, wat veel mensen, wat een hoop indrukken! Wij gaan rond half 4 net ff op een ligbedje liggen als de safetycheck begint. Iedereen moet naar het “musterdstation” ofwel verzamelpunt voor als we het schip zouden moeten verlaten. Het is een serieuze oefening. Iedereen moet naar de juiste plek op etage 4. En ook echt iedereen want alle kaartjes worden gescanned om te zien of iedereen er is. Het duurt meer dan een half uur, en het is vrij warm daar op de gang met al die mensen. Maar om 4 uur kan het feest dan echt beginnen. En dat begint dan ook direct met een Welcome party op het lidodeck. Een DJ draait muziek en heel veel mensen staan gelijk te dansen. Wel erg leuk om te zien en je wordt er gelijk vrolijk van. De sfeer zit er meteen goed in. Officieel vertrekt de boot ook om 4 uur, maar dat zal wel t Caribbean kwartiertje zijn want pas tegen half 6 komt er beweging in de boot. Eerst varen we richting Miami ipv de haven uit. De boot moet nog draaien, knap hoor zo’n grote boot draaien in een kleine haven. Maar onder de klanken van de swingende DJ varen we dan toch echt Miami uit

We blijven nog een tijdje boven op het dek zitten genietend van het uitzicht met Miami steeds verder achter ons. De zon gaat nu ook onder en als het donker is gaan we naar het restaurant voor onze eerste maaltijd. We moeten naar het Atlantic restaurant waar we een 3 gangen menu uitkiezen. Het smaakt prima en normale hoeveelheden. Daarna lopen we nog even over de etages van het schip om te ontdekken wat waar allemaal is. Pffff wat is er veel. Maar voor nu zijn we eigenlijk te moe dus besluiten we om de pannen erop te gooien. Morgen zitten we de hele dag op de boot, dus tijd genoeg! Het begin is gemaakt!