Donderdag 26 mei Algonquin national park

27 mei 2022 - Algonquin Provincial Park, Canada

Vanmorgen wederom vroeg wakker, terwijl iedereen op de camping uitslaapt. Nou ja, iedereen… die andere drie….

Helaas is het bewolkt en regent het ook zo nu en dan.

We halen vandaag het bed af en maken een bank zodat we binnen kunnen ontbijten in de camper.

Na het ontbijt zorgen we eerst dat de camper weer in orde is. We vullen de watertank bij en legen de vuilwater tanken. In het dorp tanken we nog benzine en we kunnen er weer enkele dagen tegen. We gaan op weg naar het national park Algonquin. Onze eerste stop is bij het meer Muskoka. Mooie bossen en meren bij kleine dorpjes met houten huizen. Het ziet er uit als in een western film. Met hier een daar een trading house, een winkeltje met wat outdoor artikelen en souvenirs.

Vanaf Midland ligt 140 km noord oostelijker het Nationale park. We lunchen bij een meer, maar zitten wel in de camper. Dit park staat bekend om zijn vele muggen, dus hebben we de hordeur vandaag echt nodig. Tijdens de wandeling naar het meer, hebben ze ons al verschillende keren gevonden…

We stoppen nog bij verschillende meren in het park en zoeken ook een camping bij het meer in dit natuur gebied.

Het is erg rustig in deze omgeving, duidelijk nog niet ontdekt door de toeristen. Je komt er alleen enkele Canadezen tegen.

De meren zijn prachtig en de geluiden om ons heen zijn alleen vogeltjes.

We hebben al wel wild gespot: twee boskalkoenen, honderden Canadese ganzen en vele eekhoorns. We wachten nu nog op de elanden, beren en wolven. Zij wonen ook in dit park, maar of ze zich laten zien in de vraag….