Vrijdag 5 oktober: Terug in Miami, nog één dagje te gaan.

5 oktober 2018 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Om 7:15 schalt onze vaste omroeper Philipé al over de hele boot, ja verslapen is er echt niet bij. Goodmorning, what a beautifull day! Nou eigenlijk niet hoor want we moeten vandaag het schip verlaten. Na een laatste ontbijt pakken we de koffers en willen het schip verlaten, maar dat valt niet mee als 2500 man in zo’n 2,5 uur via de douane het schip af wil, dus moeten we een tijdje wachten in de lounge tot we naar de douane mogen, maar dan loopt t ook gesmeerd. Buiten stop bijna direct de Alamo bus die ons naar de autoverhuur brengt. Erg makkelijk zo. We worden zelfs nog geholpen door een heel vriendelijke agent die een praatje met ons maakt over zijn familie in Spanje. Bij het vliegveld pikken we onze huurauto voor de komende 24 uur op. Het is een spiksplinternieuwe Hyundai Elantra. Een hele mooie auto met 8 mile op de teller. Hij ruikt nog helemaal nieuw. Dan maar extra voorzichtig rijden.

We willen eerst nog naar Wynwood, daar zijn we de eerste dag wel doorgereden, maar niet gestopt en het leek toch wel erg mooi. En dat is het ook. Wynwood is lang een echte achterbuurt geweest waar je beter niet kon komen.  Maar door het maken van veel kunst en dan met name in de vorm van prachtige graffiti en het verder opknappen van de wijk met veel industriële kenmerken (denk aan Strijp-S) wordt het steeds meer een hippe buurt waar ook weer veel toeristen op afkomen. Werkelijk elke muur in deze wijk is gevuld met graffiti, en dan meestal heel mooi. Er is ook een soort kunstcentrum waar wij doorheen lopen. Prachtig, meters hoge graffiti Op alle muren. Vandaar dat het nu Wynwood Wallis heet. (zie foto’s). Daarna rijden we toch nog maar een keer naar Miami Beach. Das toch wel het voordeel dat we nog een dagje auto hebben, je kunt elk moment bedenken wat je nog wil. We wandelen langs de vele winkeltjes, galerietjes, restaurantjes en ook over de boulevard. Het is een leuke plek om gewoon lekker rond te hangen. Na een late lunch bij het WinterHaven hotel lopen we terug naar de auto om naar ons hotel voor de komende nacht te gaan; Homewood suites van Hilton. De weg er naar toe verloopt prima, wel druk zo rond de spits. Gelukkig hebben we de TomTom. Hoe deden we dat vroeger toch in zo’n grote stad met een papieren kaart......

Iets na zes uur komen we aan bij het hotel. Dat ligt een km of 8 van het vliegveld en op 2 minuten van de Dolphin Mall. Één van de grootste winkelcentra van Miami. Dus daar lopen we nog maar even binnen om nog een shirtje te kopen (nou zit d koffer echt vol) en eten nog iets kleins. Maar dan is ook deze dag op en gaan we languit op bed.