Woensdag 24 mei: nog een keer verhuizen, naar sant pere pescador.

24 mei 2023 - Sant Pere Pescador, Spanje

Vandaag gaan we naar onze laatste Spaanse camping. We zijn inmiddels ook al ruim 5 weken onderweg en hebben al heel wat van Spanje gezien. Van Baskenland naar Madrid, naar Benidorm en vervolgens naar Valencia en van Tarragona naar Barcelona.Veel gedaan, gezien, maar ook lekker de tijd genomen om niets te doen en een boekje te lezen. Na de eerste koele dagen in Baskenland hebben we steeds een temperatuur gehad van ongeveer tussen de 20 en 25 graden met een enkel buitje. Zelfs de heftige regen die hier in de regio gisteren gevallen is (met zelfs overstromingen) hebben wij gelukkig gemist.

Vanmorgen dus de spullen weer bij elkaar gepakt, dat kunnen we inmiddels snel, en weer 125 km naar het noorden gereden. Rond 1 uur komen we aan bij de nieuwe camping en installeren we ons op camping l’amphora. Een grote camping waar het in de zomer wrs volop bruist en leeft. Er zijn 2 flinke zwembaden, sportvelden, klimrekken, kinderclub, restaurant etc. Maar nu is de camping half gevuld (is ook pas 1 week open) en halen wij de leeftijd nog een beetje omlaag zelfs (en dat gebeurd niet meer zo vaak).

We hebben voor deze laatste week weer gekozen voor de luxe van privé sanitair. Zo fijn! Na de lunch doen we niet zo veel.lekker in de zon zitten en boekje lezen. Begin van de avond lopen we nog een rondje over de camping, en eindigen bij het restaurant, want de koelkast is leeg en we moeten eerst boodschappen doen voordat we weer zelf kunnen koken. Maar koken blijkt nog moeilijk want de bestelde crocuetas zijn nog koud van binnen en de tweede serie die we krijgen is zelfs nog bevroren. Hoe moeilijk kan het zijn, croquettes in de frietpan gooien. Maar de derde serie blijkt wel goed.

De rest vd avond hangen we lekker in de hut in de stilte op de camping. Benieuwd of er morgen meer leven is……