Zaterdag 27 mei Zwembadweer!

27 mei 2023 - Sant Pere Pescador, Spanje

Vanmorgen was het stralend blauw buiten, dat was weer even geleden. Dus vandaag staat het zwembad op het programma.

Eerst nog even de digitale krant gelezen en koffie bij de hut gedronken en toen de spullen bij elkaar gezocht voor het zwembad.

Met de volle strandtas gaan we naar de andere kant van de camping. Die inmiddels aardig vol aan het raken is. Hij is 18 mei open gegaan en ze hebben 760! Staanplaatsen en nu staat na ruim een week er zeker 3/4 vol. Dat gaat snel. Er staan vooral Nederlandse echtparen van 65+ en Duitse gezinnen. Die hebben pinkstervakantie. En veel meer caravans dan campers, terwijl in het zuiden je veel campers zag en bijna geen caravans. Dit is duidelijk dichter bij en beter bereikbaar met auto en caravan. Alhoewel we nog altijd 1325 km van Veldhoven af zijn…..

We hebben de keus uit 2 zwembaden, naast elkaar. Een met glijbanen, bubbelbad en fonteinen. We kiezen voor de andere, de rustige versie. In de vorm van een 🐟 maar volgens Marielle en de camping een 🏺. De camping heet namelijk Amfora…

We hebben bijna het bad alleen, maar niet voor lang. Want omdat dit bad kleiner is, is het water iets warmer. En dat hebben de kinderen van hier naast snel door. En gelijk hebben ze. Dus er is volop te kijken. Marielle is dapper en gaat ook even zwemmen, ik steek er vooral alleen mijn voet in en laat het daarbij. 24 graden is niet mijn temperatuur. De buitentemperatuur is heerlijk, bijna 30 graden. Daar doen we het voor. Wel op tijd smeren, want de zon brandt erg hard.

Marielle leest een boek uit op de e-reader en ik lees alvast in het reisboek, wat we nog kunnen/ willen zien in de regio en luistert naar Spotify terwijl ik naar de mensen om ons heen kijk. Ook dit is vakantie!

Na 18 uur lopen we weer terug naar de hut. En doen we nog voor de laatste keer een wasje in de wasserij. Na het eten wil ik deze uit de droger halen, heeft de droger niet goed gewerkt. Alles klam en natuurlijk geen extra wasmunt meer te krijgen. Dan zit er niets anders op, dan alles rondom de caravan te hangen… Het ziet er niet uit, het lijkt wel een uitdragerij!!!

Hopelijk droogt het ook vannacht en is morgen een groot deel wel droog.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl