Donderdag 16 maart. Een dag vol verrassingen....

16 maart 2017 - Arrawarra, Australië

Vandaag staan we om 8.00 uur op met een blauwe lucht en een opkomend zonnetje. Dat is een mooi begin! Zeker na alle minder goede voorspellingen..
We hebben al bezoek van enkele regenboog papegaaien. Zij vliegen af en aan tijdens ons ontbijt.
Na het ontbijt lopen we nog een rondje over de camping en kijken we in de boeken voor de plannen van vandaag. We besluiten om te starten in het dorpje waar we nu zijn: Coffs harbour. Daar hebben we gisteren met de vele regen niets van gezien.
We wandelen naar het strand en kijken hoe de rivier in zee stroomt, het is duidelijk te zien er veel water is gevallen gisteren, overal staan plassen en de rivier stroomt flink. Een vrouw zei vandaag, we hadden enorm behoefte aan regen na al die droogte in de hitte golf van enkele weken, maar de regen viel dan wel allemaal in een dag. Humor kom je hier overal tegen, no worries,made! hoor je de hele dag! Echt mindfullness hebben ze hier uitgevonden. Hier maakt niemand zich druk! Heerlijk omdat gevoel over te nemen. Hopelijk nemen we er ook wat van mee naar huis.
We rijden een stukje verder langs zee naar de haven en wandelen over de pier naar een schiereiland Muttonbird island. De golven zijn hoog en spoelen regelmatig over de pier. Dus het is timen om wel of niet door te lopen. Soms lopen er mensen die erg nat zijn... wij komen droog aan de overkant. Op het schiereiland klimmen we omhoog naar de top en genieten van het geweldige uitzicht op de kust.
Op de terugweg is onze timing minder goed... beide hebben we natte voeten. En dat was het tweede paar natte schoenen, gisteren in de regen waren er ook al een paar doorweekt, nu maar de slippers aan.
We zoeken weer een terras met uitzicht op zee en genieten van de koffie, de zon en het uitzicht.
We lopen nog over een grote steiger een eindje verder op en zien daar de plaatselijke schoolklas gymles krijgen op het strand en in zee. Zwemmen, surfen en rennen. Aan het einde van de steiger spotten we een grote schildpad in het water. Ook weer leuk.
We rijden het dorp in en gaan naar een gordijnwinkel. Nu denken jullie, lees ik dat wel goed? Ja, echt! Niet dat we daar nou fan van zijn, maar we hebben een praktisch probleem veroorzaakt! We hebben een flink aantal gordijnhaakjes gemold tijdens onze slaap, door op de gordijnen te gaan liggen in de camper en nu zijn de ramen niet goed meer bedekt. En we willen toch wel wat privacy bij het omkleden. Dus kopen we een lading nieuwe haakjes!
Zo kom je nog eens ergens tijdens je vakantie!
We rijden ook nog even naar een Hollandse boerderij. Ook die is in Coffs Harbour. We geloven onze ogen niet want we daar zien, het is net Zaandam!
Echt een klompenmaker, Madurodam en winkel met drop, hagelslag en stroopwafels. In Madurodam is wel iets raar aan de hand. De huisjes lijken sprekend op de Hollandse huizen, de muziek is ook echt Hollands ( tulpen uit Amsterdam). Maar op vele huizen zitten leguanen op de daken. Nu lijkt het net of Nederland is overgenomen door Godzilla!
Ze hebben ook een restaurant en daar ontmoeten we de Hollandfan. De eigenaar is Hollander van oorsprong rond de 75 jaar en is 60 jaar geleden hier komen wonen en heeft als hobby modelbouw. Verder heeft hij een camping met zwembad in de vorm van een klomp en de rest van de winkel.
Wij eten broodje kroket, daar hadden we wel zin in na een maand van huis!
We rijden eindelijk het dorp uit in de loop van de middag. Het plan was om 250 km noordelijk weer aan zee te stoppen.
Onderweg kijken we even aan een strandje bij Red rocks park en beseffen dat het vandaag echt geweldig weer is geworden....
Zonde om net nu in de auto te gaan zitten en te reizen.
Dus pakken we de snelweg weer terug naar het zuiden. En zetten de camper op de eerste mooie camping die we tegen komen. Al met al zijn we 40 km noordelijker terecht gekomen in plaats van 250 km hoger op.
Het is een geweldig resort: Darlington Beach Holliday park in Arrewarra aan het strand met een top zwembad. Op de camping zijn we niet de enige gasten, er lopen vele kangoeroes, leguanen en rare vogels rond de camper.
We nemen plaats aan en in het zwembad. Heerlijk! We kletsen wat met Australische mensen. En lezen een tijdschrift. Dit is ook vakantie. En beter dan onderweg zijn!
We wandelen nog even naar het strand en het blijft mooi al die baaitjes.
In de avond zijn we weer even huisvrouw en doen de was!
We eten uit in het restaurant op de camping en genieten van het terras omzoomd met palmen.
Wederom weer een zeer geslaagde dag in downunder!

1. Fanny:
    16 maart 2017
    Wat gezellig al die verhalen! Floris heeft ook uit Australie van een oudtante een kookaburra knuffel kado gehad, ding maakt een herrie, haha.
    Geniet er nog van dames!
  2. Han en Nellie:
    19 maart 2017
    Gelukkig, mooi weer.
    Lachen, ik denk jullie gaan gordijnen kopen.
    Wie gaat er nou op zijn gordijnen slapen???
    Lekkere camping getroffen, fijne relaxdag.
    Wij zijn gisteren naar Amsterdam met 3 stellen geweest, keileuk, alleen regen!